"Førstemann"

*trinemor*

Gift med forumet
Flere som er opptatt av å være førstemann for tiden?

Vi bruker det for det det er verdt vi da. Er hun f.eks. lite lysten til å gå på do før en lang kjøretur; er det bare å si "hvem er førstemann" så er hun på badet før vi er ferdig med setningen 
 
Hehe, ja, det funker bra her. 
Konkurranseinstinktet er stort!
Vi var på friidrettsskole på torsdag og på slutten skulle de løpe rundt ringen må midten av fotballbanen. Han ville løpe "forrerst", men det var jo alltid noen foran han igjen da de løp i ring, så det ble helt galt!
 
Åja, samme her også. Han er veldig opptatt av å være førstemann. Mange ganger er det til stor hjelp, men noen ganger er det total katastrofe for ham når han ikke blir først. Han er litt som haren i eventyret, som veldig lett blir distrahert på veien, så noen ganger vinner den lille skilpadden han har til lillesøster. "Neeei, det var jeg som skulle sette meg i bilsetet først! Det var IKKE Anna som skulle gå opp trappen først!!!"

I går spurte han noen venner om de skulle løpe omkapp. De tre andre sa ja mens de begynte å løpe, mens Felix ble stående igjen. Da han oppdaget at de løp sprang han etter dem mens han hylte: "Neeei, vent på meg!" Førstemann er veldig viktig. :)
 
Hun er i hvert fall innimellom veldig opptatt av å være den første som går inn døra eller kommer opp trappa når vi skal hjem. Det har blitt noen kriser fordi hun har glemt å si det (det er jo forskjellig fra gang til gang), og så har jeg stått øverst i trappa før henne. Da kan det bli en del gråting, og noe jeg allerede har gjort lar seg jo ikke rette opp. Det er ikke alltid nok at jeg tilbyr meg å gå ned trappa igjen så hun kan gå først... 
 
Godt å se at det er flere som er sånn :D

Sønnen vår er veldig opptatt av å være først for tiden, kan bli sur om andre kommer foran eller får ballen eller tar en leke han ville ha... Det går seg vel til. Virker som det mest blir verst når han er med oss og ikke er et problem i barnehagen. Så han prøver kanskje å tøffe seg litt for mamman og pappan sin?
 
Ja, kanskje de prøver og tøffe seg litt =) 
Samtidig så er de så mange fler i barnehagen at det er vanligere å "tape"?
 
Back
Topp