Førstemann på vei :D

Millamoj

Blir kjent med forumet
Helt uvirkelig situasjon, per dags dato!

Jeg fikk diagnosen PCOS når jeg var 19. Så jeg var delvis forberedt på at det kunne ta tid, men fikk beskjed at jeg ikke hadde typiske PCOS-eggstokker og jeg hadde regelmessig mens før jeg begynte på p-piller.
Jeg har alltid vært en som planlegger, så jeg ville ha ting litt i orden før vi startet med å få barn.
Etter å sluttet på p-pillene etter å ha gått på de i over 10 år, så kom ikke mensen tilbake. Ble behandlet med Metformin uten at det ga noe suksess etter 1 år. Henvist til sykehuset, der fikk jeg noen piller for å starte mensen for så å starte eggløsning. Vips så var mensen der, men ikke spesielt regelmessig. Etter noen måneder med prøving så var jeg på laparoskopi for å sjekke at alt var i stand der inne, noe det var.
Men etter operasjonen så stoppet alt opp helt. Så etter over 2 år med bare skuffelser og frustrasjon, så startet jeg mensen igjen og bare sa til samboeren at om den stopper opp igjen nå, så kan vi vær så snill ta en pause :dead:
Jeg applauderer alle som har hatt enda mer vansker enn oss, for det er en frustrerende og deprimerende situasjon å være i!

Så i stedet for å tenke på alt dette, så konsentrerte vi oss om det snart forestående bryllupet som er i november. Jeg og samboer skal gifte oss på den dagen vi har vært sammen i 12 år :happy:

Ting ble plutselig brått snudd litt opp ned. Skulle bare ta en test før jeg skulle til min tantes 50 års slag (vi veit jo alle det kan gå hardt for seg). Dette var også 5 dager før mensen i det hele tatt skulle komme xsmile9

Og der sitter jeg, med en test som ble positiv på 3 sekunder.. litt sånn småskjelven... og det forklarte hvorfor jeg har følt meg litt sånn småsyk.

Så nå er jeg sånn av og må, svimmel, kvalm, trøtt, pupper klør, ømme og ja alt. Men vet dere hva, jeg er så lykkelig at jeg nesten ikke klarer å holde meg! :happy:

På selve bryllupsdagen så er jeg 11+6, så vi skal bruke anledningen til å annonsere ankomsten av et nytt familiemedlem :happy: og for en gangs skyld gleder jeg meg til bryllupsdagen!

Siden vi har sliti litt, så har vi fått tidlig ultralyd når jeg er 8 uker på vei! Guri som jeg gleder meg! Kanskje det blir litt mer virkelig om vi har sett lille knøttet der inne?
 
Ja, hvor perfekt er ikke det ? :D :D
Det rare er at jeg drømte om det i forkant av å vite at jeg faktisk var gravid.

Hadde utdrikningslag i helgen, så her var det lurerier med forloveren min og mamma som passet på at jeg ble servert alkoholfritt øl uten at noen la merke til det!

Nå går tiden veldig sakte til jeg er 8 uker, gleder meg så til ultralyden! og bare håper det fortsatt er noe der inne og at legen finner lille knøttet!
 
Ja, hvor perfekt er ikke det ? :D :D
Det rare er at jeg drømte om det i forkant av å vite at jeg faktisk var gravid.

Hadde utdrikningslag i helgen, så her var det lurerier med forloveren min og mamma som passet på at jeg ble servert alkoholfritt øl uten at noen la merke til det!

Nå går tiden veldig sakte til jeg er 8 uker, gleder meg så til ultralyden! og bare håper det fortsatt er noe der inne og at legen finner lille knøttet!

Haha så genialt :p
Helt enig, tiden går så sakte nå! Husker jeg syntes tiden mellom EL og ikm var lang, dette går jammen like tregt jo :p
 
Vi var på tidlig ultralyd for nesten 2 uker siden, da jeg var 8 uker på vei.
Har vært sengeliggende de siste 3 ukene, så har ikke fått vært mye her inne. Kvalmen og svimmelheten tok helt overhånd her. Men er heldigvis litt bedre nå.
Er virkelig slitsomt å være så kvalm og svimmel heeeele tiden!

Så er det snart første svangerskapskontroll. Skal ha det på onsdag, da er jeg 10 uker på vei :) Det begynner fort å nærme seg tiden man kan senke skuldrene litt!
 

Vedlegg

  • 14697267_10154492393100915_877236100_o.jpg
    14697267_10154492393100915_877236100_o.jpg
    389,8 KB · Visninger: 27
Det er godt når legen blir rørt av å lese at vi endelig har blitt gravide at han må gi meg en veldig god klem :D
Første svangerskapskontroll over, og i uke 14 så blir det glukose belastning (er visst sykelig overvektig)..

Fikk også vite at OUL ikke er før 2 dager før jul!! Det er alt for lenge og vente.
Heldigvis har jeg fått valget av behandler på sykehuset at jeg får en ultralyd til om jeg vil det. Så den ble bestilt! :D :D

Det går litt opp og ned med formen, men den bedrer seg heldigvis! Jeg krysser fingrene for at det meste av kvalme er over etter uke 12!
 
Back
Topp