Førstehjelpsskrin

Knapp123

Gift med forumet
Julibarna2014
Marsboerne2017
Nå som vi har fått en liten en er tiden inne for og invistere i ett skikkelig hjemme apotek :) hva er viktig og ha? Og hva er kjekt og ha?
 
Termometer, evt hylster hvis rompetermometer, paracet stikkpiller. ( er det jeg kommer på nå som jeg skal sove he he tanketom . Spør på apoteket . De bør vite. :) )


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Termometer, evt hylster hvis rompetermometer, paracet stikkpiller. ( er det jeg kommer på nå som jeg skal sove he he tanketom . Spør på apoteket . De bør vite. :) )


Sent from my iPhone using BV Forum

Tenkte jeg skulle være litt forberedt før jeg kom dit, så de ikke prakker på meg mye unødvendig :p

Brannkrem er vel greit og ha? Plaster? Bandasje? Førstehjelpsutstyr??
 
Tenkte jeg skulle være litt forberedt før jeg kom dit, så de ikke prakker på meg mye unødvendig :p

Brannkrem er vel greit og ha? Plaster? Bandasje? Førstehjelpsutstyr??
Plaster (+ saks), sterile kompress (fester seg ikke i sår), bandasje/gas, strips (det beste å bruke for å lukke sprikende sår og kutt), aloe vera eller krem/gel mot brannsår ol., sterilt saltvann, øyebadevann, febernedsettende, medisinsk kull + annet Førstehjelpsutstyr :)
 
Tenkte jeg skulle være litt forberedt før jeg kom dit, så de ikke prakker på meg mye unødvendig :p

Brannkrem er vel greit og ha? Plaster? Bandasje? Førstehjelpsutstyr??
Sånn brannsårkrem er gull!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har jo sånne ferdige skrin også. På Jernia tror jeg?
De ferdige pakkene med førstehjelpsutstyr pleier ikke å ha med hverken febernedsettende, strips, brannkrem eller sterilt vann/ øyebadevann. Så de fleste vil nok supplere litt :)
 
De ferdige pakkene med førstehjelpsutstyr pleier ikke å ha med hverken febernedsettende, strips, brannkrem eller sterilt vann/ øyebadevann. Så de fleste vil nok supplere litt :)
Ja. Det er nok greit. Jeg har allerede paracet, sterilt vann så trenger eventuelt ikke så mye... Hva er strips?
 
Ja. Det er nok greit. Jeg har allerede paracet, sterilt vann så trenger eventuelt ikke så mye... Hva er strips?
Tynne "plasterstriper" som brukes til å lukke sår mm. Sitter mye bedre enn vanlig plaster.
 
I mitt skrin har eg
En vanlig termometer. En panne termometer.
Paracet
Brannkrem er ett måste i varje hus syns eg.
Inotyol.
Øyevann.
Kompress.
Plaster
Strips
Saks
Flått pinsett
 
Et tips er å kjøpe i Sverige.
Der er det mye billigere :)
Jeg kjøper plaster og strips i Sverige blant annet :)
 
Back
Topp