Førstehjelpskurs?

lykkelita*

Forumet er livet
Finnes det førstehjelps kurs for foreldre med små barn? Av typen dagmammer og barnehagepersonell har? Jeg har tenkt på det lenge, og en historie jeg leste her inne nå fikk meg til å virkelig tenke... Hva om noe skulle skje? Jeg aner jo ikke hva jeg kan gjøre for å redde barnet mitt! Er det noen av dere som har tatt et lignende kurs?

Vet at rødekors kan gi sånne kurs, om det koster noe vet jeg ikke da..

Var selv med på et sånn kurs, spesielt rettet mot spedbarn og små barn, kjempe fint[:)]

Ok, så da finnes det altså... Lurer på hvorfor ikke slike kurs blit anbefalt av helsestasjon? Det må jo være kjempe greit å ha...!?

det finnes ja... Jeg så en lapp senest igår hvor det stod "førstehjelpskurs for småbarnsforeldre".. Tenkte bare ;det er jo et flott tiltak! og gikk videre.. Jobber på legekontor så blir drillet i førstehjelp til stadighet.
Men det er nok bare å søke litt rundt, så finner du nok noe i nærheten[:)]

ORIGINAL: Lilly86

det finnes ja... Jeg så en lapp senest igår hvor det stod "førstehjelpskurs for småbarnsforeldre".. Tenkte bare ;det er jo et flott tiltak! og gikk videre.. Jobber på legekontor så blir drillet i førstehjelp til stadighet.
Men det er nok bare å søke litt rundt, så finner du nok noe i nærheten[:)]

Det skal jeg virkelig gjøre[:)]

ORIGINAL: lykkelita*

Ok, så da finnes det altså... Lurer på hvorfor ikke slike kurs blit anbefalt av helsestasjon? Det må jo være kjempe greit å ha...!?

Du kan helt sikkert kontakte det lokale rødekors kontoret og spørre om det koster noe, eventuelt spørre om hs vil arrangere noe for alle småbarnsforeldre i området[;)]

Det er kjempe fint kurs og man føler seg tryggere etterpå. Man får vite hva man gjør om noe setter seg i halsen og vanlig gjennopplivning[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: lykkelita*

Du kan helt sikkert kontakte det lokale rødekors kontoret og spørre om det koster noe, eventuelt spørre om hs vil arrangere noe for alle småbarnsforeldre i området[;)]

Det er kjempe fint kurs og man føler seg tryggere etterpå. Man får vite hva man gjør om noe setter seg i halsen og vanlig gjennopplivning[:)]

Ja, dette skal jeg finne ut av![:)] Er ekkelt å vite at om vi skulle havne i en situasjon der det er snakk om gutten min sitt liv, så er det ingeting jeg kan gjøre, kun fordi jeg selv aldri har tatt ansvar og lært meg det. Kanskje jeg ringer helsestasjonen først[:)]

Back
Topp