Førstehjelp for tørre hender

Blir det rent med babyolje da? Etter å ha vært på do?
Hva vil melken gjøre? Spennende tips :D

Babyene blir jo rene med olje, så det blir nok du også (var det hudlegen sa til meg, så tar det for god fisk). Du må jo fortsatt bruke rennende vann og gni alle flater og sånn[emoji6]

Melk roer ned utbruddene. Hvertfall hos meg. Morfar pleide å ta kluter med melk og legge på psoriasisen min da jeg ikke fikk sove som barn, så det trikset har jeg fortsatt med som voksen og modifisert litt (enklere med hansker enn kluter [emoji4])

8c55cdc9dc46684eb95c9aecb1e987c5.jpg

Er denne [emoji1303][emoji1303]
Den har jeg prøvd , fungerte ikke så bra på meg

Hvis du har en The Body Shop i nærheten, eller klarer å vente noen dager og bestille fra nettbutikken deres, så er jeg veldig fornøyd med den håndkremen deres som heter "Hemp".
Hadde så såre og tørre hender at det blødde fra sprekkene :( Brukte denne flere ganger om dagen, og etter bare 1 dag var hendene mine myyye bedre :)
Anbefaler dog å ha en annen håndkrem i tillegg, en som er parfymert, og bruke litt av den samtidig som "Hemp" :p
I følge min nese, så lukter den nemlig virkelig ikke godt ;) Men funka kjempebra for mine hender.

Den lukter mugg! Men den er veldig god ;)

Så da et jo pattesalve mye av det samme

Bortsett fra at sist jeg Googlet kom det opp at spenol inneholder mye "dritt" da. (sjekka etter en tråd hvor noen skrev den inneholder det samme som apobase. Sjekka innholdsfortegnelsen og der var meget mye forskjeller ja. Apobase er heller ikke fri for parabener. Men det var en del problematiske ingredienser i spenol gitt.

Fint at den funker for deg da. Det er jo individuelt hva man reagerer på.

Puttet til sengs disse hendene her i dag.
be52bd7344e4956ff99e74f6a7f511b3.jpg

Men med tykt lag locobase og hansker.
Jeg prøvde bare å være morsom....

Men legens løsning på de tørre/såre/sprukne hendene til min åtteåring er kortiosn og fet krem, locobase eller miniderm eller noe annet sånt til det er slått ned og ikke sårt lenger, så skal vi bruke canoderm. Ikke Canoderm når det er så sårt for da vil det svi sånn.

Back
Topp