Førstehjelp for tørre hender

Som kronisk atopiker er jeg og hudlegene enige i at det som fungerer best av håndkremer på apoteket er Canoderm.
Denne er litt feit til å begynne med, og svir noe veldig i flere minutter. Det betyr at den virker og det går over etter en stund. Ha på bomullshansker inne, og sov med den om natten.
Ellers bruker jeg også kortisonkrem om natten under Canoderm, men ikke sikkert du trenger det om Canoderm virker.

Ellers er to-tre dråper olivenolje bra å blande o håndkrem som nødsituasjon.

Canoderm er jo bevist å virke forebyggende mot eksem og kan derfor fås på blå resept for dem som kvalifiserer. Så at den funker er det ikke tvil om.

Har prøvd den. Funket i en ukes tid bare :(

Haha, ser for meg at det kan funke ja! Det er vel bare fett. Har prøvd så mye annet nå at jeg godt kan prøve den der :D
Jeg jobber i barnehage og der bruker nesten alle vi voksne den. Super god!

Canoderm er super! Ev med en kortisonsalve under om det er eksem du har.

Canoderm er jo bevist å virke forebyggende mot eksem og kan derfor fås på blå resept for dem som kvalifiserer. Så at den funker er det ikke tvil om.

Ja men da må det være påvist kronisk eksem, ikke engangstilfelle.
Takk og pris for resept, man sparer MYE penger :P

Ja men da må det være påvist kronisk eksem, ikke engangstilfelle.
Takk og pris for resept, man sparer MYE penger :P
Ja. For dem som kvalifiserer. Og det er ikke engangs nei. Men canoderm er dyr

Det var merkbart da jeg fikk med meg en sånn stor pumpeflaske til 500 kr gratis (blå resept til barn) og jeg tenkte takk for at vi har en sånn god velferdsstat. Jeg betaler min skatt uten å tvile på at jeg trolig får mer i retur...

Ja. For dem som kvalifiserer. Og det er ikke engangs nei. Men canoderm er dyr

Det var merkbart da jeg fikk med meg en sånn stor pumpeflaske til 500 kr gratis (blå resept til barn) og jeg tenkte takk for at vi har en sånn god velferdsstat. Jeg betaler min skatt uten å tvile på at jeg trolig får mer i retur...

Ja jeg tar ut to flasker i mnd, noen ganger bruker jeg mer noen ganger mindre så det går opp i opp. Og i tillegg til legebesøk osv. Det er 1000kr i mnd. Takk for velferdsstaten på slike ting ja!!

Og for de som bor ikke langt unna Sverige er den mye billigere der [emoji4]

Og for de som bor ikke langt unna Sverige er den mye billigere der [emoji4]
Ikke billigere enn blå resept for barn. Er det billigere enn blå resept for voksne? Eller mener du for dem som ikke får på resept?

Så da et jo pattesalve mye av det samme

Bortsett fra at sist jeg Googlet kom det opp at spenol inneholder mye "dritt" da. (sjekka etter en tråd hvor noen skrev den inneholder det samme som apobase. Sjekka innholdsfortegnelsen og der var meget mye forskjeller ja. Apobase er heller ikke fri for parabener. Men det var en del problematiske ingredienser i spenol gitt.

Fint at den funker for deg da. Det er jo individuelt hva man reagerer på.

Puttet til sengs disse hendene her i dag.
be52bd7344e4956ff99e74f6a7f511b3.jpg

Men med tykt lag locobase og hansker.

Ikke billigere enn blå resept for barn. Er det billigere enn blå resept for voksne? Eller mener du for dem som ikke får på resept?
Altså for de som ikke får det på resept. Husker ikke hvor mye det koster på blå resept i Norge, men krem med 5% karbamid koster fra 250 ide fleste svenske apotek (500 gram).

Så da et jo pattesalve mye av det samme

Bortsett fra at sist jeg Googlet kom det opp at spenol inneholder mye "dritt" da. (sjekka etter en tråd hvor noen skrev den inneholder det samme som apobase. Sjekka innholdsfortegnelsen og der var meget mye forskjeller ja. Apobase er heller ikke fri for parabener. Men det var en del problematiske ingredienser i spenol gitt.

Fint at den funker for deg da. Det er jo individuelt hva man reagerer på.

Puttet til sengs disse hendene her i dag.
be52bd7344e4956ff99e74f6a7f511b3.jpg

Men med tykt lag locobase og hansker.

Spenol er mye mer flytende enn pattesalve!

8c55cdc9dc46684eb95c9aecb1e987c5.jpg

Er denne [emoji1303][emoji1303]

Jeg har psoriasis, så huden på hendene ramler rett og slett av.
I tillegg til både dermovat, daivobet, locoid (under graviditet/amming), som er reseptbelagt har jeg et par "partytriks".

Bytt ut håndsåpe med babyolje. Slutt å ta oppvasken (det må noen andre gjøre her i huset.
Bruk grytekluter til ALT når du lager mat (unngå varm damp på hendene)
Bruk ullvotter/varme hansker så fort det er under 0 grader ute
Kjøp bomullsvanter på apoteket (sånne hvite), dypp dem i kald melk og ta de på (så lenge du ikke har åpne sår) og la dem være på i 5 min (ca). Tørk av melka med klut etterpå.

Jeg har psoriasis, så huden på hendene ramler rett og slett av.
I tillegg til både dermovat, daivobet, locoid (under graviditet/amming), som er reseptbelagt har jeg et par "partytriks".

Bytt ut håndsåpe med babyolje. Slutt å ta oppvasken (det må noen andre gjøre her i huset.
Bruk grytekluter til ALT når du lager mat (unngå varm damp på hendene)
Bruk ullvotter/varme hansker så fort det er under 0 grader ute
Kjøp bomullsvanter på apoteket (sånne hvite), dypp dem i kald melk og ta de på (så lenge du ikke har åpne sår) og la dem være på i 5 min (ca). Tørk av melka med klut etterpå.

Blir det rent med babyolje da? Etter å ha vært på do?
Hva vil melken gjøre? Spennende tips :D

Back
Topp