Førstegangsmødre

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hvor mange av oss er gravide med vårt første barn? :) Ser maaaange her inne har født før, men det kan jeg ikke relatere til så fikk lyst på en egen tråd for oss førstegangsfolk :)

Hvor mange av oss er gravide med vårt første barn? :) Ser maaaange her inne har født før, men det kan jeg ikke relatere til så fikk lyst på en egen tråd for oss førstegangsfolk :)
Jeg er! Veldig spennende og utrolig stressende for min del, men det er utrolig ønsket. Klaffet på PP 23 tror jeg, så nå satser vi på at dette går veien :happy:

Har dere prøvd lenge?

Er førstegangsfødende! Har vært gravid og mistet tidligere i høst, så føles ikke helt som første barn dette, mer som første fødsel (forhåpentligvis)!❤️

Jeg er gravid for første gang :happy:

Jeg er! Veldig spennende og utrolig stressende for min del, men det er utrolig ønsket. Klaffet på PP 23 tror jeg, så nå satser vi på at dette går veien :happy:

Har dere prøvd lenge?

Så frigjørende og fantastisk at det endelig klaffet for dere da! 2 år :O Det klaffet for oss i PP6 etter MA, men pga mannens arbeid er det i realiteten nesten 1 år.

Jeg er også gravid for første gang :greet025 Blir hyggelig å kunne dele litt tanker her!

Jeg er gravid for første gang! Litt sjokka da det klaffa på første forsøk som ikke helt var planen :hilarious:

Er også gravid for første gang! Har hatt problemer med syklusen Min så har ønsket oss barn lenge, gikk endelig tilslutt med hjelp fra en fertilitetsklinikk er overlykkelig over å ha blitt gravid, men også selvfølgelig livredd for å miste da det er så normalt.

Jeg er også førstegangsfødene. Var gravid i sommer som endte med MA, så har jo vært gravid en gang før. Men kom bare ikke så langt.

Jeg er også førstegangsfødende. Vært gravid til uke 8 tidligere i høst, men alt etter det vil bli en ny opplevelse. :) Det er faktisk litt rart, for alt er ikke like nytt og skummelt denne ganga, og jeg gidder ikke lese all infoen i alle gravidappene da jeg akkurat har lest det. Blir mer spennende etter uke 8 igjen forhåpentligvis. Håper så at spira sitter nå:Heartred

Jeg blir førstegangsmor, som du skriver, for jeg har ingen levende barn. Men dette er min tredje graviditet, etter spontanabort og dødfødsel, så jeg er andregangsfødende. Satser på at kroppen har øvd og vet hva den går til nå!

Edit: Jeg mistet dessverre også denne graviditeten i missed abortion i uke 7.

Last edited:
Jeg er også førstegangsfødende. Vært gravid til uke 8 tidligere i høst, men alt etter det vil bli en ny opplevelse. :) Det er faktisk litt rart, for alt er ikke like nytt og skummelt denne ganga, og jeg gidder ikke lese all infoen i alle gravidappene da jeg akkurat har lest det. Blir mer spennende etter uke 8 igjen forhåpentligvis. Håper så at spira sitter nå:Heartred
Hvor langt er du på vei nå? Blir spennende å følge dere i denne tråden :)

Er også gravid for første gang. Dette er veldig nytt for meg og føler meg samtidig veldig lite gravid. Også opplever jeg plutselig perioder med det som ligner mensmurringer en sjelden gang og blir superengstelig.
Må lære meg å finne roen og bare akseptere at det kan skje litt rare ting med kroppen og at det ikke er farlig:confused005

Back
Topp