Førstegangsmødre

Sol*

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Septemberhjertene 2018
Er det flere enn meg som skal bli mamma for første gang? Hvilke tanker og forventninger har dere? Har dere ønsket dere barn lenge?

Jeg! Blir 36 år på mandag, og har endelig blitt gravid gjennom assistert befruktning. Vi har prøvd veldig aktivt i 5,5 år, og har 8 ferskforsøk bak oss. Jeg har hatt ønske om barn siden slutten av tjueårene, men hadde ikke mannen med meg. Til slutt måtte jeg bare si at nå MÅ vi begynne å prøve, og han har angret fælt på at vi begynte så sent i etterkant.. Det viste seg at jeg hadde endometriose og lave hormonverdier, i tillegg til at svømmerne ikke er optimale. Så dette barnet er meget høyt ønsket, og vi har jobbet utrolig hardt for å få det til. Håper virkelig at det holder hele veien nå, for det er ikke sannsynlig at vi kan lage en ny..

Så gøy at vi er flere :) Jeg har ønsket meg barn i mange år, og det føles helt uvirkelig at det endelig skjer! :happy093

Førstegangsgravid her også (90-modell)! Har alltid hatt lyst på barn, men har dessverre ikke møtt den rette, så hadde ikke lyst på barn fordi de "guttene" jeg var sammen med aldri snakket om det og hvis temaet ble tatt opp var det neeei. Hadde en kjæreste da jeg var 19-22 som jeg også bodde med, han var ikke bra for meg og jeg hadde det tøft med å komme over han, og det bruddet!
Men, i november 2014 møtte jeg drømme mannen helt tilfeldig (endelig!!) :) ❤️ han sa han ville ha barn med meg i januar 2015, i februar ble vi kjærester, prøvere og samboere, og i slutten av mars satt vi med positiv test i handa :) er snart 10 uker, vi gleder oss kjempe mye! :D

Sniker fra november, termin 24 nov men siden jeg er førstegangs er det vel store muligheter for at jeg går på overtid og at spiren kommer i desember :-) Er 10+4 idag. Etter ett år med prøving og to spontanaborter innimellom, har vi nå endelig fått en spire til å holde seg i magen litt lengre :) krysser fingrer og tær for at alt er bra og at spiren klorer seg fast til november!

Første her også :) har alltid hatt lyst på barn, men har ventet pga min utdannelse. Var ikke helt planlagt å bli gravid så tidlig, men vi er begge kjempe glad selv om :)

Første gang her også. 33 år, og har egentlig prioritert meg selv og mine hobbyer fremfor barn
:-O Men så traff jeg drømmemannen og alt ble snudd på hodet, nå er det baby på vei og vi skal bli gamle ilag<3
Forventer ingenting, syns det går fryktelig sakte bare:-) Er 9+6 idag og syns jeg har vært gravid i en evighet allerede:-D
Gleder meg til magen kommer ordentlig, og til jeg skal begynne å handle inn til baby<3
Vil vite om det er gitt eller jente, da jeg trur det blir lettere å handle og forberede seg :-)

Ser veldig frem til 3 mnd er forbi og man kan senke skuldrene litt.. Føler at alt er så usikkert nå om det vil gå bra eller ikke!

Første gangs gravid her også. Vi prøvde siden 3.5 år siden og har 3 ivf forsøk bak oss og an MA. Ble spontant gravid da vi started vårt 4. forsøk. Jeg er fortsatt litt beskymret og ikke vet om dette kommer til å gå bra og tenker at kanskje jeg klarer å slappe av etter den ordinære ul i uke 18. Det er da vi vet at dette ved en stor sannsynlighet skal gå bra. Håper og drømmer om et friskt barn. :-)

Vi har gledet oss og planlagt lenge å få barn. Vi prøvde i fire måneder før den satt :) Vi har begge på følelsen at det blir jente :love7

Førstegangsmor her også:-)
Var ikke planlagt da jeg ventet henvisning til utredning grunnet SA, men barnet er utrulig etterlengtet og ønsket! :) <3
Denne gangen skal det gå bra! <3

Førstegangs , på forsøk nummer to etter en exu ifjor.

Veldig ønsket, men spiren satt litt tidligere enn planlagt mtp at jeg er ferdigutdanna nå om en måned. Men det fikser vi :-) vi gleder oss masse!

Førstegangsmor her også! Var ikke akkurat planlagt, men vi visste jo hva som kunne skje. Tok oss under en mnd.. kom som et granatsjokk for oss begge til å begynne med, men nå er vi 9+5 og gleder oss vilt! Har oul den 2. Juni!

Kan jeg spørre om noen av dere har begynt å få en liten dump på magen? Er dette normalt så tidlig? :)

Back
Topp