Førstegangskontroll ?

a1989

Glad i forumet
Hei bare lurte på når dere skal til førstegangskontroll til legen? Har dere bestillt time?
Jeg fikk time 27 august er da litt over 8 uker på vei, er det sent??

Nei det er ikke sent. Min lege sa at første kontroll brukte å være mellom uke 8 og 12

ok, er det vanlig å ha med bf på første konroll?

Ja. Eller vi gjorde det iallefall. Mannen var med på alle kontrollene hos jordmoren når vi ventet poden. Bare 2-3 gangerhan ikke kunne være med pga jobb et annet sted. Han syns det var veldig fint å være med, få være med på prosessen, følge med, og ikke minst det å kunne spørre om ting han selv lurte på[:)]

jeg får ikke legetime før 7 sep og da er jeg vell 12 uker eller noe rundt der:)

Fekk legetime 19 august, er då ca 8 1/2 veke på vei

Jeg har fått time hos legen den 19 august. Da er det blodprøver mm. var til jordmor i dag til samtale og skal der neste gang 1.sept.

Jeg hadde ikke med mannen til lege eller jordmor(jo ett par ganger der), han var med på endel ul.

Jeg har ikke fått før 14. september jeg.. Men regner med det blir ganske ofte kontroll etter det, pga hvordan mitt første svangerskap var. 

ok tusen takk for mange svar[:D] Hva gjør man på en slik kontroll? fikk beskjed om å ta med urinprøve oxo

ORIGINAL: a1989

ok tusen takk for mange svar[:D] Hva gjør man på en slik kontroll? fikk beskjed om å ta med urinprøve oxo

Måler blodtrykk, noen ganger tar man blodprøver, kjenner på livmoren og måler symfyse (eller hva det nå heter!), etterhvert hører man på hjertelyden, også kan man spørre om alt man lurer på!! Det er hvertfall hva jeg husker.

Fått legetime 21 august,, da er jeg 6uker og 5 dager.. Snakket bare med skrankedamen, og måtte jo viske, siden jeg var på jobb, så jeg spurte ikke så mye. så hun kalte det bare første svangserskapskontroll (hun spurte meg hva jeg skulle hos legen, svarte, aner ikke,,, hehe, men for en samtale...) Så sa hun at hun satt av en dobbeltime, skulle fylle ut masse papirer osv... jeg kommer til å bestille UL privat... Vil jo ha med min kjære, men han drar på fotballtur med gutta den dagen...

Jeg har legetime 11 august [:)]

Fikk legetime 14 august, men det er igrunn mest fordi jeg egentlig ikke vet hvor langt jeg er på vei [:D]
men sist gang var jeg ikke før jeg var 12uker på vei eller noe.. er vel mellom uke 8-12 som er "vanlig".

Har helt glemt å bestille legetime jeg..tenker bare på tidlig UL som jeg har bestilt privat..hehe, litt distre for tida:p

Jeg skal til legen om 1 time :)

Back
Topp