Førstegangsgravid

Mailykke2

Forelsket i forumet
Jeg er sikkert bare litt dramaqueen, men jeg er livredd for at jeg får i meg for lite næring til lille baby... Jeg spiser ikke mer enn normalt, heller litt mindre...

Jeg er som deg og spiser nok litt mindre. Jeg har også gått en del ned i vekt og spurte jordmor på ordinær Ul om akkurat dette og hun snude seg mot meg smilte og sa at lille i magen tar det h*n vil ha uansett. dem er så små enda. tror det er viktigere i neste trimester når dem er større!

Jeg er annen gangs gravid og får nesten ikke i meg mat denne gang og gjorde ikke det forgie gang heller. Og har fått beskjed begge gangene at det er ikke babyn det går utover at jeg ikke får i meg næring men min egen dagsform. Fikk en frisk og fin gutt på 4,3 kg sist gang og babyn nå ligger ann til å bli like stor som forgie mann og jeg spsier nesten kun en halvt knekkebørd om dagen. Så det er bare å ta det med ro uansett hvilket trimester du er i får barnet alt den trenger :)

Hvis du ved siden av vanlig mat tar vitamintabletter spesielt for gravide samt tran/ omega-3 så tror jeg uansett du dekker de fleste behov.

Du har fått gode svar over her :) Det er ikke noe å bekymre seg for, maaange har det slik i graviditeten :) Og etterhvert som tiden går, får man hyppigere oppfølging hos jordmor/lege, og er du underernert da, vil du får beskjed om det :)

Så du kan trygt slappe av :)

Back
Topp