Førstegangsgravid, og litt småpanisk!

CCC

Blir kjent med forumet
Fikk endelig positiv test i går, etter å ha prøvd i snart et år! Men allikevel ble jeg litt tatt på senga! Ringte til legen og bestilte meg time (som jeg hadde fått beskjed om), og sekretæren sier jeg burde bestille fødeplass! Nå?? Jeg føler meg ærlig talt litt overveldet. Ser mange her inne legger ut magebilder og snakker om innkjøp, jeg kjenner murring i magen og håper bare at alt skal gå bra. Man er liksom så alene de første ukene! Man må jo lese seg opp til alt mulig!
Er det bare meg?

Murring er helt normalt oppleve ;-) livmoren utvider seg ;-) og ja vi snakker mye om andre ring enn bekymringen for de neste ukene, ikke fordi vi ikke er klar over de. Men det å ikke fokusere så mye på de gjør at tiden går raskere og fokuset på alle bekymringene ikke blir så store...

Det skjønner jeg veldig godt! Jeg bare synes man blir så overlatt til seg selv, hvis du skjønner. Lurer på hva folk gjorde før internett :P

Internett er fantastisk med både gode og dårlige sider :P
Gratulerer så mye!

Fikk endelig positiv test i går, etter å ha prøvd i snart et år! Men allikevel ble jeg litt tatt på senga! Ringte til legen og bestilte meg time (som jeg hadde fått beskjed om), og sekretæren sier jeg burde bestille fødeplass! Nå?? Jeg føler meg ærlig talt litt overveldet. Ser mange her inne legger ut magebilder og snakker om innkjøp, jeg kjenner murring i magen og håper bare at alt skal gå bra. Man er liksom så alene de første ukene! Man må jo lese seg opp til alt mulig!
Er det bare meg?
Føler d akkurat slik jeg også! Hvordan gjorde de det før i tiden, var ikke mye å finne på nett da:p

Samme her! Kaos uten like i hodet. :p Ventet også nesten ett år på å få de to strekene, og klarte ikke engang å tro på det når de dukket opp. :p Så tror det er helt normalt, særlig med den første! Jeg skal til legen i morgen, og tror kanskje jeg roer meg litt da. Har samlet opp en hel haug med spørsmål til legen min. :p

Man er alene ja, siden så få vet om det, men synes forumet er så bra da jeg. :) Da kan man alltids snakke med noen som er i samme situasjon. :)

Bor du forresten i Oslo, siden du må søke om fødeplass så tidlig?

Bor i Akershus:) Har ikke foretatt meg noe enda da, så håper jeg ikke blir for sein!

Bor også i Akershus og har heller ikke bestilt fødeplass. Legen min har ikke nevnt noe om dette. Syntes det høres veldig tidlig ut?! Ville trodd man ventet til etter uke 12-14 hvertfall. Er også førstegangs :)

Bor i Akershus:) Har ikke foretatt meg noe enda da, så håper jeg ikke blir for sein!
Det er vell ikke det om du ikke har veldig spesifikke ønsker for sted. Noen plasser er veldig populære. +litt mer rift om plassene rett før barnehageopptak, men det er jo ikke relevant i februar det går nok fint. Det er ikke sånn at du ikke får født liksom:p

Veldig vanlig å være bekymret for alt mulig første gangen. Tror jeg var evig bekymret for alt helt til ordinær UL i uke 19. Var redd for det som man kunne være redd for, selv om jeg forsøkte å være rasjonell. Kjenner jeg er roligere nå, og leser veldig lite på nettet. Leste nok det som var å lese for 3 år siden, hehe :P Så skjønner deg godt jeg ;)

Skjønner. :) jeg bor i Oslo, og legen min sier at her bør man bestille i uke 9-10, for å få fødeplass i Oslo. Så kan jo være noe det samme i Akershus? Hun sa at det vanlige er ca 12 uker, men her i Oslo er det presset nedover på grunn av antallet som søker. Men hun sa også at det ville blitt avslag om jeg søkte nå (i uke 6). Men bare hør med legen din du, han vet sikkert hvordan ståa er. :)

Haha, godt jeg ikke er alene! ;) Jeg har fastlege i Oslo, og de ga med adressen til Ullevål, så kan jo hende hun trodde jeg vil føde der! Men jeg vil på AHUS, så satser på at det ordner seg! Man blir veldig kastet ut i alt! :)

Jeg føler med deg! Første baby her også - jeg klarer ikke engang å finne ut om det er egen jordmor i kommunen! :p Skal ringe legen i dag - håper jeg får time for å roe kroppen:)

Trur ikke du får papirene på fødeplass før du fått hele regla med papirer fra legen.... Ahus er de med størst kapasitet på papiret så der skal det ikke vare vanskelig. Rikshospitalet har jeg forstått at det er verst å komme igjennom på da alle med risikosvangerskap kommer først i kø der! Skrekken min er om det er fullt den dagen det skjer og man må dra ett annet sted....

Jeg føler med deg! Første baby her også - jeg klarer ikke engang å finne ut om det er egen jordmor i kommunen! :p Skal ringe legen i dag - håper jeg får time for å roe kroppen:)
hvilken kommune er det snakk om? og om du ikke ønsker å svare offentlig så send meg en PM så skal jeg se om jeg finner ut av det sammen med deg ;-)

Snakket med fastlege i dag, og de sa det ikke var nødvendig med blodprøve og kontroll før i uke 12? Jeg vil før :(

Jeg har en super lege, som jeg forguder. Fikk time den dagen jeg fikk positiv test, snakket mye om mat, kvalme, jobb ol. Ble enige om å dra til jordmor og lege annenhver gang, og fikk time hos jordmor allerede uka etter.

Legen min har UL- utstyr på kontoret, så vi har hilst på jr (klumpen ;) ) i uke åtte, og skal tilbake i uke ti for å se at alt er greit. Jeg er gravid med mitt første barn, og SA er ikkje ukjent i min familie, så dette gjør at for å trygge oss :)

Gratulerer forresten!!

Back
Topp