Førstegangs?

Førstegangs og alene med en donorspire i magen!:Heartred

Første ukene av svangerskapet har slått meg helt ut med kvalme, oppkast og lite energi.. og når det endelig ga seg liiitt, så fant de avvik på nakkefold på TUL hos volvat.
Ble henvist til riksen dagen etter og der ble det tatt prøve av morkaken!
Dagene etter og venting på svar var helt grusomt, men det ser ut som det står bra til enn så lenge!:gen014
Må inn på riksen igjen om 4 uker for en organsjekk, så fingrene må fortsatt krysses!

Må innrømme at det å være gravid har vært helt pyton så langt, og mer bekymringsfullt og utmattende enn jeg noen gang kunne se for meg.. Men da kan det vel bare gå oppover nå:smiley-angelic001

Førstegangs og alene med en donorspire i magen!:Heartred

Første ukene av svangerskapet har slått meg helt ut med kvalme, oppkast og lite energi.. og når det endelig ga seg liiitt, så fant de avvik på nakkefold på TUL hos volvat.
Ble henvist til riksen dagen etter og der ble det tatt prøve av morkaken!
Dagene etter og venting på svar var helt grusomt, men det ser ut som det står bra til enn så lenge!:gen014
Må inn på riksen igjen om 4 uker for en organsjekk, så fingrene må fortsatt krysses!

Må innrømme at det å være gravid har vært helt pyton så langt, og mer bekymringsfullt og utmattende enn jeg noen gang kunne se for meg.. Men da kan det vel bare gå oppover nå:smiley-angelic001

Så godt å høre at alt ser bra ut med den lille nå! Ja en graviditet kan være tyngre enn man har sett for seg. Krysser fingrene for oss alle at det bare blir bedre :happy:

Første gang her og. Jeg har vært sm pga ekstrem kvalme, har kastet opp i eningen og har følt meg helt grusom fra dag 4 faktisk. Er nå 12+3, og oppkast er så og si over, men kvalmen henger igjen. Jeg har muligens fått bekkenløsning også nå. Jeg kjenner ikke igjen kroppen min, alt er rart, jeg kjenner at jeg på en måte har en ball eller en ballong nederst i magen, så det er litt ubehagelig å ligge. Jeg misliker sterkt å være gravid, men håper selvfølgelig at det blir bedre etterhvert. Var på tul å så et lite foster som var helt vill. Så ut som den jogget, Peivet med armene, snudde seg og var helt baias. Det var gøy da. Måtte le før jeg begynte å gråte av hele greia. Så hormonene er selvfølgelig også helt koko. Håper alt går rette veien, og at jeg bare trenger å gjøre dette en gang til.. Fødselen blir å gå fint, den er over på maks etpar dager uansett.. hehe. Verre å tenke på at jeg faktisk har seks måneder!! et halvt ÅR igjen å gå gravid! Hjelpes...

Førstegangsfødende og førstegangs gravid :) Så her er allt nytt. Masse rare symptomer, og en mage som eser ut

Første her også, jeg har sovet mye hittil! Men bortsett fra hodepine i 4-5 dager har det gått relativt greit. Tror jeg har en liten kalibrerings-baby, for jeg har vært har gått ned i vekt fremfor opp. Mine cravings sålamgt har vært blodsukker stabiliserende mat og av typen som gir god energi lenge... Makan til baby! :angel12

første her og. Kjenner meg igjen i mye som blir skrevet her, men mest av alt, skal jeg vitkelig bli mamma!?!? hadde jeg ikke trodd! Hjelpes!!

Jeg passer begge ungene til søstern (1 og 4 år) noen dager, med litt hjelp fra foreldrene våre. Men guri malla så mye om og men det er! Heldigvis sover minstemann fortsatt om dagen så jeg fikk meg en skikkelig powernap, godt noen andre skal overta i morgen ettermiddag :cat:

Jeg passer begge ungene til søstern (1 og 4 år) noen dager, med litt hjelp fra foreldrene våre. Men guri malla så mye om og men det er! Heldigvis sover minstemann fortsatt om dagen så jeg fikk meg en skikkelig powernap, godt noen andre skal overta i morgen ettermiddag :cat:
Jeg jobber i barnehage :hilarious:

Jeg er også førstegangs :-)
Jeg er veldig spent på bevegelse og slikt.
Jeg er vel en av de heldige symptommessig, for jeg har bare hatt tett nese, oppblåsthet og tretthet som symtomer, og det er vanlige plager for min del. Så det skal bli gøy å kjenne litt bevegelse for å forstå at det faktisk er et menneske som vokser inni meg :-)

Det jeg syns er vanskelig er å komme seg igjennom jungelen med ting man trenger. Sjekke priser og anbefalinger på alt, og å finne ut av hva en selv faktisk trenger.
Og jeg syns det var vanskelig å bestemme seg for hvilket sykehus jeg ville føde på.

Jeg gruer meg litt til fødsel, for jeg er livredd for å revne masse. Men jeg tror det skal gå veldig fint. Og epidural og lystgass skal jeg i hvert fall ha!
Men jeg er også veldig spent på å møte den lille!

Back
Topp