Førstegangs!

Lillevenn2016

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei! Vet ikke om det har blitt laget en slik tråd før, men tenkte at siden vi begynner og nærme oss september i rekordfart og det er en del av oss som allerede har født - så kunne det være interessant å se hvem av oss som skal oppleve å bli mamma for første gang! Jeg selv venter hvertfall min første og gleder meg så ubeskrivelig mye for tiden ❤️ Er det flere førstegangsfødende der ute? Og har dere noen forventninger eller følelser rundt dette å bli mamma for første gang? :)

Hei! Vet ikke om det har blitt laget en slik tråd før, men tenkte at siden vi begynner og nærme oss september i rekordfart og det er en del av oss som allerede har født - så kunne det være interessant å se hvem av oss som skal oppleve å bli mamma for første gang! Jeg selv venter hvertfall min første og gleder meg så ubeskrivelig mye for tiden ❤️ Er det flere førstegangsfødende der ute? Og har dere noen forventninger eller følelser rundt dette å bli mamma for første gang? :)
Hei! Jeg er også førstegangs. Har akkurat en mnd igjen til termin i dag og gleder meg veldig! Tidligere i svangerskapet har jeg vært litt distansert og stresset til tanken om at det kommer en baby i hus, men nå som det nærmer seg er jeg veldig rolig..! Det har skjedd mye siden positiv test. Vi har flyttet, pusset opp og alt av babyutstyr er på plass. Kanskje det er derfor det nå begynner å gå opp for meg. Gleder meg også til fødselen! Er spent på hvordan jeg og samboer reagerer på smerte og det å møte jenta vår for første gang <3 er spent på hvordan hun ser ut, hvor krevende det kommer til å bli, om jeg får til ammingen osv. Mange tanker surrer opp i hodet for tiden, men mest positive! :)

Førstegangs her også, 45 dager igjen :) Vi gleder oss til å bli tre, synes bare det er vanskelig å tenke på meg selv som en mamma. Også lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre i de tre siste ukene før termin, burde vel ha flere planer enn å lese kursbøker og runde hele Netflix :P

Førstegangs! 20 dager igjen.

Har gledet meg mye hele veien, men nå begynner jeg å bli mer engstelig og redd, og trist :p sikkert helt normalt det òg.

Og ikke minst fødselsangst! Aldri egentlig følt på det før nå, siden det er så nærstående. :o

Jeg er også førstegangs. Er veldig spent på alt som skal skje. Jeg tenker mye på fødselen og hvordan jeg takler smerten, men også hvordan dagene blir når vi kommer hjem. Får jeg til ammingen, vil hun være rolig og harmonisk, vil jeg være rolig og harmonisk eller stresset og bekymret? Jeg tenker også på hvordan hun ser ut, hva slags personlighet hun har og hvordan vi best mulig kan beskytte, oppdra og glede henne.

Jeg har 18 dager igjen til termin, og håper egentlig at det skjer noe snart. Vil bare begynne på det nye livet vårt og ikke vente lenger :)

Første her og :) 24 dager igjen til termin! Vi hadde lyst på barn så gleden har vært der siden testen var positiv.. Handla og fiksa det meste, litt småting igjen til dagene i permisjon som begynner på torsdag! Men må også innrømme at nå siste ukene kommer det også tanker som ikke bare er positive :( mest fordi det er så mange usikre elementer (jeg er kontrollmenneske:wacky:): når blir det fødsel, hvordan blir fødselen, hvordan blir det å bli en familie på tre osv..
Men gleder meg masse til å hilse på lille gullet vårt :dummy: og gleder meg til å være mamma :)

Venter også vår første, termin om 35 dager. Er egentlig ganske avslappet i forhold til mini, skal først ha to visninger og selge leiligheten, så kan jeg gjøre klart for ham. Har fått det meste i hus, så nå er det bare å vente.
Er også spent på hvordan pelsbarnet vårt takler overgangen;)

Venter også vår første, termin om 35 dager. Er egentlig ganske avslappet i forhold til mini, skal først ha to visninger og selge leiligheten, så kan jeg gjøre klart for ham. Har fått det meste i hus, så nå er det bare å vente.
Flere som har holdt på med flytting i innspurten ja.. ikke bare bare det, men det er godt å komme i orden :) Jeg er også spent på hvordan den firbente vil reagere. Vi har en katt som er snill og bedagelig, men liker seg best for seg selv. Kan være kosete av og til, men på hennes premisser. Hehe.. de siste ukene har hun derimot blitt veldig klengete på meg. Dilter i beina mine hele tiden og "vokter" over meg når jeg ligger på sofaen. Lurer på om hun forstår hva som er i gjære :)

Flere som har holdt på med flytting i innspurten ja.. ikke bare bare det, men det er godt å komme i orden :) Jeg er også spent på hvordan den firbente vil reagere. Vi har en katt som er snill og bedagelig, men liker seg best for seg selv. Kan være kosete av og til, men på hennes premisser. Hehe.. de siste ukene har hun derimot blitt veldig klengete på meg. Dilter i beina mine hele tiden og "vokter" over meg når jeg ligger på sofaen. Lurer på om hun forstår hva som er i gjære :)
Er dere kommet på plass? Vi overtar rekkehuset 1.november, men gud så mye det er å rydde og pakke før salg :o Nå er det visning på søndag og tirsdag og så budrunde på onsdag, så kan seng og annet settes opp:D
Har en voffs som er mammadalt, men også veldig glad i babyer, så tror det går fint;)

Jeg har ikke vært særlig hormonell under svangerskapet før nå i det siste. Nå går det i bølgedaler fra å glede meg veldig til de mer negative tankene. Nå ser jeg først og fremst frem mot perm om to dager. Det skal bli veldig deilig å slappe helt av og bare vente på det som skal komme uten å måtte stresse med noe annet.
Selve fødinga gleder jeg meg faktisk til av en eller annen merkelig grunn :)

Jeg er førstegangs, med 40 dager til termin:) Jeg og samboer har vært sammen i 8 år, og bor i vårt nybygde hus. Jeg er veldig spent på hvordan det blir å bli 3. Vi har jo fått våre vaner osv. Ellers har sambo virkelig overrasket meg i svangerskapet. Blitt en skikkelig myk mann:) Er også første barnebarn/oldebarn og tantebarn så er mange som er gira og spente på våre vegne. Kommende mormor er kanskje vell i overkant der ja... Ellers begynner jeg å få veldig nerver og kjenner at jeg gruer meg til fødsel.

Førstegangs med 42 (?) Dager til termin. Tror hele følelsesregisteret er i sving daglig, frykten for det ukjente og nye dominerer nok en smule;)

Førstegangs her også med 34 dager igjen til termin :HeartpinkJeg er bare superspent egentlig for alt, fødsel, barseltiden... Veldig klar for og få barn og har alt klart så nå lytter jeg bare etter hva kroppen orker de siste ukene :angelic:

Førstegangs med 23 dager til termin :)

Førstegangs med 41 dager igjen her:-) Gleder meg veldig, men har også ønsket meg dette i ganske så lang tid. Har landa litt i morsrollen allerede, selv om det er mye jeg ikke vet, og jeg vet at ting kommer til å bli annerledes enn jeg forventer, så er jeg ganske klar for det meste :-) Venter bare på at samboeren min får litt fri til å ta de siste løfta hjemme slik at huset er klart for ankomst.. Det får han til neste uke :-D Utenom det så er jeg bare generelt nysgjerrig på gutten i magen og det virker som om 40+ dager er litt lenge å vente.. Fødselen tar jeg som den kommer.. Har et relativt rart forhold til smerte, så får se åssen det går.. ;-)

Førstegangs med 31 dager igjen. Bor med samboer i ganske nykjøpt rekkehus. :)

Er i full jobb og tar permisjon om litt under to uker. Syns det er ganske deilig å jobbe, jeg får MYE bedre nattesøvn av det enn jeg hadde i ferien, men samtidig er jeg tung og litt lei. Så det skal nok bli greit! :)

Samboer og jeg har byttet litt roller ang. fødsel, hehe. Jeg er vanligvis ganske tøff, gruer meg sjeldent til noe og tåler det meste. Men fødselen gruer jeg meg til. Jeg har ikke angst egentlig, er bare veldig nervøs for hvordan jeg kommer til å reagere på smerten. Samboer som vanligvis nesten besvimer av å se en dråpe blod på fingeren sier at han bare gleder seg til fødselen :p Vi får se når det står på hvordan vi takler det! Skal ikke forundre meg om han må gå ut av rommet mens jeg ligger og trykker, haha ;)

Ja, det er jeg spent på hos oss også! Hunden min er ikke helt voksen enda (to år, sent utviklet..) og er livredd større barn. Er ikke redd for hvordan hun skal reagere, bare spent. Tror der kommer til å gå helt fint! Har kanskje verdens mest sarte, følsomme, familiære, emosjonelt myke hund.... Jeg som var vant til harde, sterke hunder, det er fremdeles litt vanskelig å venne seg til :p

Jeg har to katter hvor dronninga på 7 år bare freser og gjemmer seg oppi trappa om det er barn på besøk, prinsessa på 4 er nysgjerrig og tar litt kontakt. Blir spennende for de ;)

Ellers er jeg og spent på smertenivå osv på fødsel, og far med. Han jobber i helsevesenet men dette blir en annen setting :D

Jeg har 41 dager igjen og gleder meg veldig til å møte denne prinsessa som holder meg våken natta lang. Har ikke tenkt så mye på fødsel, men går mer opp for meg nå og kjenner jeg gledegruer meg. Jeg har hørt mye positivt med modningsakupunktur og ringte for å bestille time i dag. Noen andre som har prøvd eller tenker å prøve? Her sa dem man kan begynne fra uke 34.

Førstegangs, fryktelig spent både på fødsel og på det å bli foreldre!

Termin om 25 dager :)

Back
Topp