Jeg fødte mitt første barn i fjor. Hadde mye kynnere de siste ukene, så la meg hver kveld og tenkte at "i natt skjer det", men skjedde ikke noe. Den dagen jeg slo meg til ro med at det sikkert ikke kom til å skje noe på mange uker til, så skjedde det... Og det skjedde veldig plutselig..
Satt oppe litt senere enn jeg pleier for å se ferdig noe på tv.
La meg og lå og kikka på mobilen.
Holdt på å sovne. Klokka var ca 24.00.
Plutselig.....splosj! Vannet gikk.
Merkelig følelse. Kjentes ut som en stor boble som ble større og større i nedre del av magen/underlivet, deretter følelsen av at noen stakk hull på den store boblen. Og det føltes som det fosset ut (noe det gjorde også)
Hadde gudskjelov lagt tisselaken jeg hadde kjøpt til babyen +håndklær i senga sånn i tilfelle.
Ingen smerter foreløpig. Så sto der ved siden av senga med håndkle mellom beina og så sjokkert på kjærsten min og lurte på hva jeg skulle gjøre nå
Ringte fødeavdelingen, og de sa jeg bare kunne legge meg igjen og prøve sove. Og sa jeg kunne komme på sjekk morgenen etter kl 10.
Litt skuffa over svaret gikk jeg og meg igjen. Så for meg at jeg skulle rett på sykehuset og føde jeg ^_^
Men klarte jo ikke sove nå når jeg visste at det var i gang.
En times tid etter vannet gikk kjente jeg musklene begynte å jobbe nedi magen/underlivet. Kjentes ut som svake menssmerter først, utover natta og morgenen økte de i intensitet. Jenta ble født kl 14 (6 dager før termin).