Førstegangs foreldre

wishfull80

Forelsket i forumet
*MIA*
Er mye som er veldig tydelig at jeg og mannen er første gangs foreldre. Vi begynte redebyggingen tidlig (eller jeg gjorde), men nå begynner han å få litt "noia".
* Hva hvis fødselen starter når jeg er på jobb? Er det slik at du kan kjøre til jobben, hente meg, for at vi da kan kjøre videre til sykehuset? (skal sies at jobben hans ligger på vei til sykehuset).
* Vi må begynne å ha klær liggende klart, i tilfelle fødselen starter på natten.. (les: rene sokker, truser, etc)

Noen andre førstegangsforeldre som har kommende fedre som er like opptatt av den kommende begivenhet?

Man vet jo aldri, men ofte så tar det såpass lang tid fra fødselen starter til man skal på sykehuset at man ikke trenger å bekymre seg..

Har dere vært på fødselsforberedende kurs på sykehuset? Da kan dere splørre og grave mye ;)

Nå venter vi nr 2 men husker godt at kjæresten var slik første gang, og begynner å få anelser denn gangen også. Jeg begynte å fikse og ordne ting for mange måneder siden, men en måned tid før første så skulle han virkelig ha alt klart. Hehe nedten lit søtt. Det er nå det går opp for de at det faktisk kommer en baby med dere hjem.

Vi var ikke sånn med nr 1, vi ble mildt sagt tatt på senga da jeg plutselig ble innlagt og hun kom 3 dager etterpå med ks. Med nr 2 stressa vi fælt pga opplevelsen med nr 1 og hadde alt klart i uke 30. Nå er det nøyaktig 9 uker til termin, og gubben stresser litt igjen, spesielt fordi formen min har vært så dårlig og jeg har spor av protein i urinen. Han tror frøkna kommer før termin den gangen her også.

Alvejenta: Her har vi "bare" 6 uker igjen til termin, og jordmor/lege mener at pjokken muligens vil komme før tiden, fordi han ligger så langt nede... men han stresser nok mer enn meg.

Aprilsnar2014; Vi har ikke vært på fødselsforberende kurs enda.. :( Har hatt litt mange baller i lufta, så vi har ikke fått prioritert det..

Mannen her er førstegangs, men tar det overraskende med ro, og tenker han kommer til å gjøre det helt til fødselen starter, da blir han nok gira :-P

Tror mannen er mer stressa for fødselen enn jeg. Vi har ikke bil så han er veldig bekymret for hvordan vi skal komme oss på sykehuset. Det blir nok taxi og det kommer til å gå helt fint! Har kort vei.

Tror man har veldig god tid å komme seg på sykehuset selv om man er på jobb.
Jeg har ikke klær liggende, ei heller pakket fødebagen og mannen reiser enda...her er det 6 dager til termin.

Her er det andre mann, men sambo er mer nervøs denne gangen enn første gangen :-P han vil at jeg skal pakke klar sykehus baggen nå (7 uker før termin) i tilfelle noe skulle skje :-P

Jeg var mer stressa de første månedene, da var alt så nytt! Nå har jeg hatt mange måneder å forberede meg på, så jeg forholder meg egentlig ganske rolig. Synes det er godt at jeg klarer å senke skuldrene, var vel verst fram til uke 20 eller noe.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Siden jeg for to uker siden fikk blødninger som var såpass at fødeavdelingen ville ha oss inn til sjekk med en gang (23.30 på kvelden) så fikk jeg testa nervøsiteten til samboeren. Jeg var ikke stressa i heletatt, og kunne tatt meg tid til å spist osv, men han hadde startet bilen før jeg hadde rukket å kle på meg. Han var helt stressa for å få med seg alt som kunne komme til nytte. Da vi hadde kommet oss på sykehuset ble han superrolig og tok alt veldig fint :-) håper han tar det litt mer med ro når fødselen faktisk starter, men uansett vet jeg at jeg skal ta det med ro, spise en brødskive og ta med en flaske saft. Man blir fort tørr i munn på sykehuset!
Ellers så har jeg vært superstressa med å få ting i hus. Nå er vogn, bilstol og det meste i orden. Senga og stellebordet er bestilt og forventer levering første uka i mars. Da er alt klart bortsett fra noen pakker bleier, kremer og andre babyprodukyer :-) er mindre stressa nå enn jeg var rundt juletider :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er mye som er veldig tydelig at jeg og mannen er første gangs foreldre. Vi begynte redebyggingen tidlig (eller jeg gjorde), men nå begynner han å få litt "noia".
* Hva hvis fødselen starter når jeg er på jobb? Er det slik at du kan kjøre til jobben, hente meg, for at vi da kan kjøre videre til sykehuset? (skal sies at jobben hans ligger på vei til sykehuset).
* Vi må begynne å ha klær liggende klart, i tilfelle fødselen starter på natten.. (les: rene sokker, truser, etc)

Noen andre førstegangsforeldre som har kommende fedre som er like opptatt av den kommende begivenhet?

Skulle tro det var noe i underbevisstheten hans...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp