Første utbetalingen av fødselspenger

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Jeg har ikke fått noe klart svar fra NAV enda, bare at søknaden er behandlet, men jeg lurer på, til dere som har fått alt innvilget og ting er greit, når kom/ kommer den første utbetalingen? Har den en fast dato uansett, eller kommer den når du starter permisjonen, eller får du når du pleide å få lønn, som da blir den 1 i hver mnd for meg. Er det en utbetaling i mnd eller er det hver uke?

Hadde vert kjekt å vite, alt må jo planlegges ;)

Min permisjon startet i går, og fikk første utbetaling i dag. Du vil se en oversikt på "mitt NAV" når pengene skal komme, i utgangspunktet mener jeg det stod "siste dag i mnd." Men de kom altså i dag. Så det er da penger for 20 april til 30 april.

Og ja; en utbetaling pr. Mnd . Håper du får svar snart :)

Takk fir svar :) har gått i sømmene på Mitt NAV, men ingenting har kommet opp enda, blir så rastløs når jeg ikke vet :-P

Jeg har ikke fått noe klart svar fra NAV enda, bare at søknaden er behandlet, men jeg lurer på, til dere som har fått alt innvilget og ting er greit, når kom/ kommer den første utbetalingen? Har den en fast dato uansett, eller kommer den når du starter permisjonen, eller får du når du pleide å få lønn, som da blir den 1 i hver mnd for meg. Er det en utbetaling i mnd eller er det hver uke?

Hadde vert kjekt å vite, alt må jo planlegges ;)
Når startet/starter permisjonen din? Den utbetalingen som kom i går er for april, så hvis du ikke starter den før i mai så vil du ikke få før i mai tror jeg.

Når startet/starter permisjonen din? Den utbetalingen som kom i går er for april, så hvis du ikke starter den før i mai så vil du ikke få før i mai tror jeg.

Tror kanskje jeg ikke får før juni, byner den 11 mai med perm, så jeg aner ikke når og hvor mye egentlig.

Tror kanskje jeg ikke får før juni, byner den 11 mai med perm, så jeg aner ikke når og hvor mye egentlig.
Da skal du få mot slutten av mai for dagene fra 11 mai og ut mnd. I alle fall er det slik jeg har fått nå. Har 100% jobb med fast lønn. De regner ut et gjennomsnittlig "daglønn", og så fikk jeg da for de 11 dagene jeg er i perm i april.

Hvis permisjonen begynner 11. mai så får du betaling mellom 20. mai og 31. mai mener jeg. Min betaling som kom nå var for april, så da er mai-utbetalingen for mai, osv :) men vent til vedtaksbrevet du da, det kommer nok snart :)

Det har vel blitt sagt alle rede, men ja, hvis alt er i orden hos NAV skal du få penger rundt den 20. mai for de 21 dagene med permisjon du har i mai, og så vil du få utbetaling rundt 20. juni for hele juni måned, osv. Så skal vel arbeidsgiver betale ut lønn som vanlig for de 10 dagene i starten av mai som du fortsatt er i jobb.

Står siste i hver mnd men fikk 20
April. Kommer det til fast dato? Er det da 20 eller siste?

Ja det kommer til fast dato. Vet ikke hva som avgjør hvem som får når, egentlig. Jeg fikk også den 20. Men alt fra 20. Til 31. Er vanlig :)

Back
Topp