Første undersøkelse

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei damer!

Jeg er gravid med min (godt planlagte) første, men jeg aner virkelig ikke hvordan dette fungerer. Jeg har de siste to ukene lest over snittet mye på nett, men jeg har liksom ikke funnet ut noe om når man bruker å dra på første svangerskapsundersøkelse.

Jeg har time hos legen i morgen for å bekrefte svangerskapet (etter to positive graviditetstester) og forhåpentligvis få noe informasjon, men jeg vet ikke om jeg er litt tidlig ute? Har noen av dere vært hos legen? Og hva gjorde dere evt. der?

Første gang jeg var hos legen med nr 1, var i uke 9. Bestilte time selv. Etter det, ringte jeg rundt selv for å finne jordmor. Hadde time hos henne i uke 12 eller 13 tror jeg.

Hvis du skal ha det bekreftet, så er du ikke tidlig ute. Du vil nok får en ny time mellom uke 8 og 10. Jeg fikk time sist i uke 8,. Jeg gikk ikke til jordmor i forje svangerskap, men vurderer å gjøre det denne gangen. Får se.

Jeg ringer hvertfall når jeg er 6-7 uker på vei å bestiller time

vi var inne i uke 5, og da fikk vi papirene på at vi har et på begynt svangerskap, med slie papirer kunne vi dra til Ullevål og si at vi skulle ha plass der... det var lettende, for vi ville ingen andre plasser....

forrige svangerskap var jeg like blank på det selv. ringte legen 3-4dager etter positiv test, fikk time i uke 8, da var det blodprøver, urinprøver, veiing, fylle ut papirer oog en gynikologisk undersøkelse :-)
Du får helt sikkert ny time når du er der :-) Lykke til ^^

Jeg fikk time i uke 9 eller noe sånt tror jeg :) Jordmor noen uker etter på =)

Jeg er flergangsfødende og skal ikke ha første svangerskapskontroll før nærmere jul. Etter uke 10 men helst før nyttår.

Tusen takk for mange svar:) Kjempenyttig for meg som aldri har vært gjennom dette før.

Timen hos legen gikk veldig bra. Svangerskapet ble bekreftet og legen var veldig flink til å informere. Akkurat det jeg trengte" Blodprøver og tester skal jeg ta om 14 dager, så da få vi se om alt står bra til - noe tror at det gjør.

Surrealistisk deilig å få det bekreftet av en lege selv om graviditetstestene er 99% sikre og jeg har hatt to positive.

Gratulerer til alle dere andre her inne som har en liten "Ludolf" (som vi kaller vår..) i magen:)

Back
Topp