Første tur til Kontroll uke 8-12?

Carro_suss

Glad i forumet
Er det bare jeg som tar første turen til legen mellom uke 8 og 12? Virker som alle har vært på første kontroll alt?

skal ikke på første kontroll før begynnelsen av mars. da er jeg ca 12 uker

skal ikke på første kontroll før begynnelsen av mars. da er jeg ca 12 uker
Oki, har selv første nesten 11 uker på vei, gått å høre at det ikke bare er meg, helt nybegynner på hva man skal gjøre mellom test og fødel så prøver jo å lese meg til det:p

Oki, har selv første nesten 11 uker på vei, gått å høre at det ikke bare er meg, helt nybegynner på hva man skal gjøre mellom test og fødel så prøver jo å lese meg til det:p
Dette er mitt andre barn da:-) med førstemann var jeg i uke 7? Men det var ingen vits i egentlig. Så lenge du er frisk å ikke tar medisiner så kan man godt vente litt:-) men kunne godt ha dratt på kontroll i morgen for min del:-) synes det er så spenende :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Ja det jeg tenker:) vill jo gjerne reise hver dag:p men er jo frisk og uten noen problemer, så da ville de ha meg da:) er jo litt morsomt å bekrefte at alt er bra når man snart er ferdig med første trimester:) så jeg tenker ikke noe på hva som kan gå galt:) så jeg bare nyter graviditeten fram til da:) gleder meg veeeeeldig til første kontroll da:)

Første gang var jeg på kontroll uke 6-7, andre gang noe det samme. Denne gangen har jeg faktisk ikke tenkt på det, men regner med jeg drar til legen uke 8:) Er litt usikker på hvor langt jeg egentlig har kommet og ønsker tidlig ultralyd:)

Første gang var jeg på kontroll uke 6-7, andre gang noe det samme. Denne gangen har jeg faktisk ikke tenkt på det, men regner med jeg drar til legen uke 8:) Er litt usikker på hvor langt jeg egentlig har kommet og ønsker tidlig ultralyd:)
Er vel betryggende å få første kontrollen tidlig, får vel se om jeg orket å vente dA:p så lenge jeg fikk da gubben var hjemme var jeg fornøyd :) vill gjerne ha med han:)

Jeg har ikke vært på kontroll, kun vært og pratet med legen :) Det var da hun dro meg med til UL apparatet :P Men skal bli kalt inn i uke 10 for kontroll og begynne å fylle ut helsekort. Var litt godt å prate med henne i går for da fikk (kontrollfriken) jeg en liten plan på hva som skjer fremover av kontroller og henvisninger osv.

Jeg har ikke vært på kontroll, kun vært og pratet med legen :) Det var da hun dro meg med til UL apparatet :P Men skal bli kalt inn i uke 10 for kontroll og begynne å fylle ut helsekort. Var litt godt å prate med henne i går for da fikk (kontrollfriken) jeg en liten plan på hva som skjer fremover av kontroller og henvisninger osv.
Ja det jeg også skal uke 11. ja godt å prate med legen vill jeg tru, ringte bare å pratet med de som jobbet der som satte opp:) jeg er også kontrollfreak, men som regel på ting jeg har erfaring med og er sikker på, nå er jeg blank, og håper virkelig legen gir meg nok info når jeg er på første besøk:)

Jeg skal nå på fredag men det er jo fordi jeg har et høyrisikosvangerskap..

Jeg skal 17.jan, fordi det var da jeg fikk legetime.. Måtte ha før 31, for da skal jeg egentlig begynne med utredning for barnløshet..

eg skal ikkje før i midt av februar..då er eg vel 9-10 veker...ser ikkje poenge med å gå tidligere, hadde eg bestemt sjølv så kunne dei drøyd det til 15-16

Neida, har ikke bestilt time enda.. tenker vente å få time rundt uke 10 og kanskje prate med jordmor i uke 12/14, før ordinær ul iallefall..har vært tidligere til første legekontroll de andre sv.skapene men da pga at jeg måtte ha sykemelding pga kvalmen og tok da resten av kontrollen samtidig :)

skal på min andre kontroll i uke 10 :P tips.. gå til jm også! det er så koselig! hu gir deg masse info. tenkte siden du er første gangs :)

skal på min andre kontroll i uke 10 :P tips.. gå til jm også! det er så koselig! hu gir deg masse info. tenkte siden du er første gangs :)
Åja, så blir ikke noe kluss i systemet da? Siden jeg er satt opp på første time hos legen, kan jeg da sette opp en tidligere time til jordmor? Har jo veldig lyst til det å:) ?

Jeg husker veldig godt min første gang. Jeg ringte selv til jordmor. Tror det var i uke 13 eller 14. Jeg fikk komme inn med en gang. vi pratet lenge, jeg fikk høre hjertelyden og gikk der i fra så fornøyd! Jeg var der en gang i mnd. På slutten en gang hver 14 dag. En gang i uka helt på slutten:)

Jeg husker veldig godt min første gang. Jeg ringte selv til jordmor. Tror det var i uke 13 eller 14. Jeg fikk komme inn med en gang. vi pratet lenge, jeg fikk høre hjertelyden og gikk der i fra så fornøyd! Jeg var der en gang i mnd. På slutten en gang hver 14 dag. En gang i uka helt på slutten:)
oi:) viste du ikke at du var gravid før? Eller var det andre kontrollen?

Back
Topp