Første time til jordmor

Molly28

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Skal ha min første jordmortime idag og er spent på hva jeg har i vente. Noen med tips?

Ta med urinprøve ;)
Hvis du ikke har glass, så får du avlegge der, men de vil at man har med seg hver time.

Tar med meg mannen, han er så gira. Håper det er ok.
Det er bare positivt! Jeg har hatt med min også, og fint at de også får litt informasjon og svar på det de lurer på :)

Jordmor var så trivelig! Så det blir jordmor heretter.

Kontrollen gikk så som så, lillegutt hadde uregelmessig hjertelyd så imorgen blir det full sjekk på sykehuset.

I forrige svangerskap ble jeg og sendt videre grunnet urytmisk/ hoppa over slag. Ca rundt det du er nå? Var visst veldig vanlig med det rundt en hvis alder grunnet utvikling mm. Fikk jeg vite av spesialisten på sykehuset. Lykke til :)

Hvordan gikk det på sykehuset? Håper alt står bra til med småen :)

Så heldig du er som fikk komme til jordmor, og håper alt er bra med babyen :) Jeg bor i Oslo, i en bydel hvor alle er gravide for tiden :P så her var det kø i et par mnd :( har så lyst til å gå til jordmor og få bekrefte at alt er OK med jenta vår <3

Da var kontrollen vel overstått og hjertet hopper litt fremdeles. Skal på ukentlig kontroll ut svangerskapet heretter. Betryggende☺

Da var kontrollen vel overstått og hjertet hopper litt fremdeles. Skal på ukentlig kontroll ut svangerskapet heretter. Betryggende☺
Hva sa de om det? Godt du blir fulgt opp nøye :)

Så heldig du er som fikk komme til jordmor, og håper alt er bra med babyen :) Jeg bor i Oslo, i en bydel hvor alle er gravide for tiden :p så her var det kø i et par mnd :( har så lyst til å gå til jordmor og få bekrefte at alt er OK med jenta vår <3

Hvilken bydel bor du i? Jeg har bodd i to ulike bydeler de to gangene jeg har vært gravid, og det er ingen som gir time før uke 24. Synd det der. ..men nå skal jeg faktisk på time i morgen :)

Jeg bor i Alna, så vidt jeg så av info på helsestasjonen prøver de å få til at alle får time hos jordmor før OUL (uavhengig om de har vært hos fastlege)...

Hvilken bydel bor du i? Jeg har bodd i to ulike bydeler de to gangene jeg har vært gravid, og det er ingen som gir time før uke 24. Synd det der. ..men nå skal jeg faktisk på time i morgen :)
Nå bor jeg i bydel Sagene og her var det nesten to måneder ventetid selv etter man var kommet i uke 24. Jeg ringte når jeg var i uke 15 og fikk time når jeg er i uke 22, som er neste uke. Jeg bodde i bydel St Hanshaugen i starten av svangerskapet og da fikk jeg time uken etter jeg ringte. Så det er vist veldig forskjell på hvor du bor og hvor stor pågang av gravid det er der har jeg skjønt :P Lykke til på time i morgen :)

ÅÅh, shit altså. JM var den beste opplevelsen hittil i svangerskapet (dvs fantastisk på Ullevål OUL også med JM). Hun var så flink og behagelig. Følte virkelig at hun kunne sakene og forklarte godt om absolutt alt. Mannen var med og hun forklarte han også litt om hvordan det er å være gravid, både psykisk og fysisk.
Iom at jeg har hatt det veldig fint hele veien, så er det kanskje lett for han å glemme at jeg faktisk er gravid, og det at det nå f.eks pumper mye ekstra blod i kroppen og pulsen min er på hans joggenivå, er noe som føles helt greit for han å tenke på innimellom :P hehe.

Nei, nå blir det bare lege om jeg må, og fortsetter oppfølgingen hos JM. Gruer meg dog til å formidle det videre til legen, for han elsker virkelig svangerskapsoppfølgning. :wideyed:

ÅÅh, shit altså. JM var den beste opplevelsen hittil i svangerskapet (dvs fantastisk på Ullevål OUL også med JM). Hun var så flink og behagelig. Følte virkelig at hun kunne sakene og forklarte godt om absolutt alt. Mannen var med og hun forklarte han også litt om hvordan det er å være gravid, både psykisk og fysisk.
Iom at jeg har hatt det veldig fint hele veien, så er det kanskje lett for han å glemme at jeg faktisk er gravid, og det at det nå f.eks pumper mye ekstra blod i kroppen og pulsen min er på hans joggenivå, er noe som føles helt greit for han å tenke på innimellom :P hehe.

Nei, nå blir det bare lege om jeg må, og fortsetter oppfølgingen hos JM. Gruer meg dog til å formidle det videre til legen, for han elsker virkelig svangerskapsoppfølgning. :wideyed:
Det med pulsen, er det slik for alle? Tror sambo har litt problemer med å forstå hvorfor jeg blir fortere sliten nå, siden magen ikke er så stor enda. Hadde vært praktisk å forklare han at det er sånn :D

Det med pulsen, er det slik for alle? Tror sambo har litt problemer med å forstå hvorfor jeg blir fortere sliten nå, siden magen ikke er så stor enda. Hadde vært praktisk å forklare han at det er sånn :D

Det med pulsen gjelder for alle. Hjertet er like stort, men det skal jobbe med å transportere 2 liter mer blod om gangen. Det er krevende for kroppen. :)

Back
Topp