Første time til jm

Havfrua

Flørter med forumet
Hadde første time til jm i dag 4+4 tidlig ul i uke 12 pga jeg er 39 unge år. Og fortalte on alle prøvene som skal takes. Hadde heldig vis time til fastlege fra før så skal ta alle blodprøver da. Og tilbake til 2 september❤️

Ja når er det vanlig å få time? Når ringte dere til helsestasjonen? :)
Tror det varierer veldig. Har hørt fra noen at de ikke får før etter uke 12, sto egentlig noe sånt på min kommunes nettside, men jeg ble tilbudt time av jordmor allerede 4+6, men jeg tok 6+6 istedet, så bare 4 dager igjen! Burde kaanskje tatt den første, for jeg var mer bekymret da enn jeg er nå. Antar det er mer fokus på samtale så tidlig, for jeg fikk også vite at min jordmor ikke tar blodprøver

Jeg skal til jordmor denne uka. Bare samtale, for når avtalen er er jeg ikke lenger enn 5+5 men godt å komme i gang. Det er så uvirkelig, har minimalt med symptomer så klarer ikke tro det… Blir nok først virkelig på tidlig ul (satt opp i uke 7 selv om jeg drar dit med en følelse av skrekkblandet fryd).

Har fått samme jm som sist- SÅ deilig siden hun kjenner historikken min! Legetime 7+3 og jm time 9+0.

Jeg ringte også dagen etter jeg fikk positiv test. Har time 6+2 jeg også :D Lykke til imorgen MinaS! :Heartpink
Takk det samme:Heartpink Det gikk veldig fint. Jm fylte ut helsekort, analyserte urinprøve, rekvirerte blodprøver og sendte henvisning til ultralyd. Ellers var det mest informasjon om hvor man kunne finne informasjon. Jeg ble litt overrasket over at det opplevdes så "upersonlig", men jeg hadde nok bare sett for meg at jm skulle være søtere :hilarious:

Takk det samme:Heartpink Det gikk veldig fint. Jm fylte ut helsekort, analyserte urinprøve, rekvirerte blodprøver og sendte henvisning til ultralyd. Ellers var det mest informasjon om hvor man kunne finne informasjon. Jeg ble litt overrasket over at det opplevdes så "upersonlig", men jeg hadde nok bare sett for meg at jm skulle være søtere :hilarious:
Så bra det gikk fint! Veldig forståelig at du ble overrasket over det, jeg også forventer at det skal være personlig og hyggelig så jeg bør kanskje forberede meg på at det kanskje ikke blir sånn. Jeg ble nesten fornærmet da jeg ringte for å bestille TUL og damen i telefonen ikke gratulerte meg da jeg stolt fortalte at jeg endelig var blitt gravid :bored: Hun som svarte hos jordmoren gratulerte meg derimot og var veldig engasjert, og det var så koselig! Men er jo ikke sikkert jordmor er sånn :happy8

Jeg hadde første besøk hos JM i dag. Urinprøve uten anmerkning (hurra!), tok blodtrykk og fylte ut helsekort for gravide. Pratet masse, og det var det. Vi kom ikke frem til svangerskapslengde, så jeg skal tilbake til henne når jeg vet mer (har TUL i uke 7).

Nå må jeg booke time til fastlegen så han kan få lab-folka til å suge ut blodet mitt *grøss* (intens skrekk for nåler). Men må man så må man, og jeg kom meg jo forrige svangerskap så det går vel nå og. :)

Det begynner så smått å bli litt mer virkelig.

Skal på første time hos jordmor i morgen, men har glemt å kjøpe glass til å ta med urinprøve… Er det et must? Eller kan man eventuelt ta en urinprøve hos jordmor?

Skal på første time hos jordmor i morgen, men har glemt å kjøpe glass til å ta med urinprøve… Er det et must? Eller kan man eventuelt ta en urinprøve hos jordmor?
Du bør ha morgenurin. Du kan sterilisere et syltetøyglass eller liknende om du har?

Så bra det gikk fint! Veldig forståelig at du ble overrasket over det, jeg også forventer at det skal være personlig og hyggelig så jeg bør kanskje forberede meg på at det kanskje ikke blir sånn. Jeg ble nesten fornærmet da jeg ringte for å bestille TUL og damen i telefonen ikke gratulerte meg da jeg stolt fortalte at jeg endelig var blitt gravid :bored: Hun som svarte hos jordmoren gratulerte meg derimot og var veldig engasjert, og det var så koselig! Men er jo ikke sikkert jordmor er sånn :happy8
Da håper jeg jordmor er like fin og at du får en god opplevelse der :flower

Hadde første time i dag, bablet i en time om alt mulig :joyful: Likte henne veldig godt, så jeg kommer sikkert til å gå en del til henne. Hun merket på meg at jeg kunne ha godt av litt oftere kontroller, vil jo helst se henne igjen før uke 24 liksom! Så hun skal ringe meg om en uke, så ser vi an.

Hvor ofte får dere timer? JM sa til meg at jeg blir kalt inn ca hver 4. uke frem til uke 32, så enda oftere etter dette. Selvsagt fornøyd med det, men er ikke det mye?

Back
Topp