Første time hos lege/jordmor

Pga tidligere svangerskap utenfor livmoren, skal jeg ta UL hos fastlegen i uke 6.
Som fjerdegangsfødende, tipper jeg kontrollene hos jm starter etter uke 12.
Jeg tar alltid det medisinske hos fastlegen, og resten hos jm. Føler de er eksperter på hvert sitt område.

Jeg fikk ikke noe før juleuka, da skal jeg være i uke 12. hadde først satt opp time uke 10, men legen flyttet timen. Hen mente det var for tidlig å ta prøver før uke 12

Jeg var hos legen i dag grunnet noe annet. Fortalte om graviditeten og fikk ikke time før på nyåret, 6.januar. Uke 14 (13+1). Synes det var litt i seneste laget… Så nå vurderer jeg faktisk å ta en telefon til helsestasjonen imorgen og få en time til jordmor på starten av desember. Har time til privat tul den 27.12. Skulle egentlig den 20.12, men fant ut at oddsen for å få vite kjønnet øker betraktelig med å vente en uke :rolleyes:

Jeg sendte melding i dag og skrev at vi bør vel møtes snart.. fikk time 27.nov. Er da 7+3 ca. Syns det var tidlig,..

Huff det er så kjedelig med de kontrollene :hilarious:

Tror jeg drar til legen etter nyttår i uke 12 for å ta blodprøver. Så henviser hun meg nok til jordmor og Oul etter det. For hun liker helst ikke å ta kontrollene, hvis ikke det er medisinsk nødvendig :D

Var sent ute sist. Blodprøver hos legen i uke 12 og neste time (time hos jordmor) i uke 17 eller 18 :angelic::hilarious:

Sist gikk jeg både til jordmor og lege hver gang :hilarious: men det var fordi legen veldig gjerne ville følge meg opp, og var mye sykemeldt :hungover:

bestiller time til blodprøver til rundt uke 12, mulig første sv.kntr blir hos legen i samme slengen :happy:

Back
Topp