Første tegn brystbetennelse

Mamma842

Forelsket i forumet
Hva var ditt første tegn på brystbetennelse? Jeg har plutselig fått et ømt område i brystet, og prøver å massere mens jeg pumper, men tror ikke det kommer noe særlig derfra. Har ingen andre symptomer - kan det likevel være en brystbetennelse som er "på vei"? Hva skal jeg i såfall gjøre?

Holde brystene varm først og fremst!! Jeg fikk skikkelig brystbetennelse i ene brystet sist. Brystet var hardt og kom lite melk ut. Jeg fikk til slutt også betennelse på brystvorten. Kom seg på det området når jeg brukte slike tuter jeg satt på brystet.

Men se innpå her https://ammehjelpen.no/artikkel/1/brystbetennelse-mastitt

Der står det mye :)

Hva var ditt første tegn på brystbetennelse? Jeg har plutselig fått et ømt område i brystet, og prøver å massere mens jeg pumper, men tror ikke det kommer noe særlig derfra. Har ingen andre symptomer - kan det likevel være en brystbetennelse som er "på vei"? Hva skal jeg i såfall gjøre?

Kan også vær tett melkegang?! Ammehjelpen.no kan du lese mye om det og brystbetennelse. Ved betennelse får man gjerne feber ol også. Få i gang utdrivningsefleksen og legg til babyen. Å få tømt puppen godt :)

Kan også vær tett melkegang?! Ammehjelpen.no kan du lese mye om det og brystbetennelse. Ved betennelse får man gjerne feber ol også. Få i gang utdrivningsefleksen og legg til babyen. Å få tømt puppen godt :)
Jeg fullpumper, og hadde planer om å trappe ned pumpingen nå, for jeg er DRITTlei.. Så det passer ganske dårlig å måtte tømme brystet så ofte som jeg leser at jeg bør..

Jeg fullpumper, og hadde planer om å trappe ned pumpingen nå, for jeg er DRITTlei.. Så det passer ganske dårlig å måtte tømme brystet så ofte som jeg leser at jeg bør..
Føler med deg! Full pumpa jeg også, var skikkelig ille når man skulle trappe ned. Så ser den at det passer dårlig! Men viktig å få det bort. Kan bli skikkelig fælt vis ikke.

Føler med deg! Full pumpa jeg også, var skikkelig ille når man skulle trappe ned. Så ser den at det passer dårlig! Men viktig å få det bort. Kan bli skikkelig fælt vis ikke.
Signerer. Er grusomt vondt hvis det slår skikkelig ut.

Jeg merket at jeg var øm på siden av brystet. Jeg ble også rød på det området som var vondt. Når det utviklet seg lenger, ble det kjempevond å komme borti brystet, jeg fikk feber, og huden illrød og varm...

Første tegn hver gang var vondt i puppen. Da pumpet jeg meg tom mens jeg masserte forsiktig, og etter det fikk jeg feber. Helt likt alle tre gangene jeg har hatt det. Eller jeg begynte å fryse med en gang jeg hadde tømt meg, så feberen steig. Så så jeg at det var rødt der det var vondt.
Det er dritvondt, så håper det går over fort:) jeg har fått antibiotika hver gang.

Mini sov altfor lenge så jeg våknet med spreng. Ble øm og etterhvert rød og feber. Var ikke så opplest på farene med det, så var ikke flink til å pumpe og holdt de nok ikke varme nok heller, gjør ikke den tabben igjen, for det er vondt!

Tett melkegang? Holde varmt og håndmelke? Sjekk ammehjelpen :)

Jeg hadde varmt, rødt, hardt og veldig vondt bryst, med puss i melken og skyhøy feber + dårlig form

Back
Topp