Første tannen er her :)

Etter erfaring med jentene, så kan de bli snørrete ved tannutbrudd, evt ha "tannebæsj"..litt annen type bæsj enn vanlig :p enda forskere mener det ikke går ann:oops: dumme forskere! Skjønner ingenting:p haha
Jo, det går an! Dumme forskere! Storesøster her i hus fått skikkelig sure bleier ved tannfrembrudd.
Ikke merket noe på lillebror, han er dessverre like forstoppet som alltid.

Jo, det går an! Dumme forskere! Storesøster her i hus fått skikkelig sure bleier ved tannfrembrudd.
Ikke merket noe på lillebror, han er dessverre like forstoppet som alltid.

Ja samme her! Til og med de i barnehagen sa at det må være tenner på vei, rett i utbruddet mellomste hadde ved alle 4 jekslene ;) begge jentene mine har hatt sånne bleier.. ikke diarè, men er annen konsistens og suuur lukt! Men ikke vært syk.. og det har kun skjedd når utbruddet holder på! OG har opplevd at hun ene kan ha gråtet så mye at hun har vært helt utrøstelig.. dette også ved tannutbrudd.. måtte smøre med dentinox og gi paracet..

Såeh..dette med forskere og at unger verken kjenner noe eller kan bli litt smådårlig ved tannutbrudd, tror jeg ingenting på!

Da må det garantert være tenner på tur.. for hu har rar bæsj om dagen syns je.. og kjem ratt lite f.eks 3 ganger om dagen.. og syns det virkelig stinker!! Haha.. og har jo vært snørretenog tett i nesa fler dager nå. :/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Da må det garantert være tenner på tur.. for hu har rar bæsj om dagen syns je.. og kjem ratt lite f.eks 3 ganger om dagen.. og syns det virkelig stinker!! Haha.. og har jo vært snørretenog tett i nesa fler dager nå. :/

Kan nok hende det ja! :) jeg syns det er vanskelig å se når det kommer tenner nede..er lettere å se når det kommer oppe ;) så plutselig er det en eller to spisser et sted i munn:)

Kan nok hende det ja! :) jeg syns det er vanskelig å se når det kommer tenner nede..er lettere å se når det kommer oppe ;) så plutselig er det en eller to spisser et sted i munn:)
Oki :) Min første så veit jo ikke slik enda ;) hehe.. da mååå det jo bare komme noen synlige spisser snart :P

Av erfaring med støresøster så kan det være slik en god stund før det kommer noe. Hun gikk med slike rare bleier og mye ubehag, av og på i et halvt år ca. før tann nr 3 og 4 kom. Men mulig det er litt annerledes i og med at hun fikk tenner så seint. Var 16 mndr hun, før hun fikk nr 3 og 4. Tror de kjenner mer ubehag dess eldre de blir når de får tennene - det er i alle fall min erfaring med henne. Nå holder hun på med tre tenner samtidig og hun er i veldig variabelt humør, sover dårlig og har rare bleier. Gleder meg til begge to er helt ferdig med tenner og slikt - kan være så styrete når det står på og man vet ikke hva godt man skal gjøre for dem.

Oki :) Min første så veit jo ikke slik enda ;) hehe.. da mååå det jo bare komme noen synlige spisser snart :P

Av erfaring med støresøster så kan det være slik en god stund før det kommer noe. Hun gikk med slike rare bleier og mye ubehag, av og på i et halvt år ca. før tann nr 3 og 4 kom. Men mulig det er litt annerledes i og med at hun fikk tenner så seint. Var 16 mndr hun, før hun fikk nr 3 og 4. Tror de kjenner mer ubehag dess eldre de blir når de får tennene - det er i alle fall min erfaring med henne. Nå holder hun på med tre tenner samtidig og hun er i veldig variabelt humør, sover dårlig og har rare bleier. Gleder meg til begge to er helt ferdig med tenner og slikt - kan være så styrete når det står på og man vet ikke hva godt man skal gjøre for dem.

Signerer KatBra her.. det kan gå måneder før tennene er ute.. noen kan ligge å presse eller bevege seg lenge for så å stoppe opp, og starte om noen uker/måneder igjen:confused: utrolig slitsomt!

Mellomste hadde bevegelse i jekslene en stund, og tok seg stadig til munn mens hun gråt.. kunne sette i å hylskrike midt på dagen eller natta.. hun kunne også blø litt fra tannkjøttet der det var kuler:eek: hadde så sure og etsende bæsjebleier at hun hadde åpne sår på stumpen:( plutselig stoppa det helt opp.. og fikk de ikke før nå, og det har gått 5 mnd! Men denne gangen hadde hun ikke noen spesielle plager.. utenom litt sure bleier akkurat ved utbruddet!

Okey! Da er det bare og vente og se da, og håpe det kommer noen snart :)

Snuppa mi har sure bleier ofte nå. Plutselig begynte hun å bæsje mange ganger om dagen, og stinker skikkelig skikkelig surt. Får fort sår i rompen om jeg ikke smører godt. Aldri vært sånn før. Kan dt være tannfrembrudd mon tro?

Snuppa mi har sure bleier ofte nå. Plutselig begynte hun å bæsje mange ganger om dagen, og stinker skikkelig skikkelig surt. Får fort sår i rompen om jeg ikke smører godt. Aldri vært sånn før. Kan dt være tannfrembrudd mon tro?
Akk slik det er her og! + snørrete og tett i nesa, våkner 1-2 ganger i løpet av natta.

Typisk av hva vi har hatt ved tannutbrudd eller når tennene har beveget seg nede i tannkjøttet;)

Okej uff får håpe de titter frem snart! Ikke noe kjekt m sår stump! :P

Nei kjenner til det:( mellomste min fikk store åpne sår som hun blødde fra, den ene gangen hun skulle få tenner (som selvfølgelig måtte stoppe opp og komme ut etter 5 mnd:eek: )

....og her er allerede nr 2 på vei opp :) Bryter nok igjennom ila et par dager vil jeg tro :D

Og jeg er allerede blitt bitt på puppen :rolleyes:

Nå er det tann på vei opp her og :) Ser den gjennom gommen og kjenner den :P Får tann oppe først hun :P

Her har også tann nr 2 kommet opp, såvidt. Ca 9 dager etter den første. merket den litt mindre enn den første. Driver å introduserer tannbørsten, men det er ikke lett. Den er vel det eneste han ikke skal ha i munnen, lille tøysekoppen min.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvilke endringer skjer hos babyen før tennene bryter ut? Kan dem våkne pga tennene, eller er det mareritt det går i her .. :P
Her våkner hun ofte i gråt, også tar jeg henne opp for trøst, så sover hun pladask igjen på skulderen min md en gang. Aldri vært sånn. Aner ikke om det har med tenner å gjøre, men hun har så og si alltid vært flink å sove om natten, men i det siste har det vært mange ganger trøsting og ikke minst mating om natten .. Bleh .. "Bare for en periode"
Snart 7 mnd nå, blitt mye hvitere på gommene nede i det siste..

I natt brøt tannen ut(litt av den), og det har vært den verste natten hittil på 7 mnd. Våknet sikkert 30 ganger på 12 timer.. *Gjesp*
Litt feber i dag også.. Målte 38,2. Veldig snørrete og.. :(

I går fikk veslegutt tann,weeehoo:D Naboene må ha trodd det hadde klikket for meg, jeg hoppet rundt og sa jeg ser en tann, en tann, en tann. Se kjære en tann!!:p(vi var ute når jeg oppdaget det)

Back
Topp