Første tannen er her :)

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Et nytt viktig steg i utviklingen her i huset. 17. mars kom den første tannen igjennom, 5 måneder og 9 dager var lille Agnes når den kom. Så nå er vi i full gang med tannpuss og hun liker det godt.
Noen fler?

Nææ så morro :) Ikke tann her enda heller, men kan ikke være lenge til :P Hun sikler som bare det innimellom og er litt løs i magen og plutselig driv hun febrilsk og stapper alt i kjeften :P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Så herlig! Jeg tør ikke håpe på noen tenner enda. Storesøster fikk ikke første før hun var 8 mndr :P

Åhh,så herlig og så godt at hun liker tannpuss:)
Ikke tegn til noe tann her enda gitt:)
Vi har kjøpt inn tannkrem og har liggende klart da;):D

Kjenner en skarp liten kant nede i gommen, så i løpet av et par dager tenker jeg vi tar fram tannkosten.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ingen tenner i syne her heller.. men han sikler og gnager! Meeeeen etter erfaring med støresøstrene så kan det ta måneder før det skjer no :P

Men jeg har fått tannbørste og tannkrem ved 6 mnd-kontrollene med jentene :) så får det vel denne gangen å ;) og om noen ikke vet det, så er det Zendium tannkrem som blir mest anbefalt til de små :)

Har fått to tenner her. Første kom ved 4,5 mnd. Andre kom få dagar etterpå:-) spennende! Og tannpuss er berre kos. Tannkremen smakar jo så godt:p

Ingenting her! Storebror var på akkurat denne alderen når han fikk sin første, så vi venter spent :)

her brøyt begge fortennene nede igjennom 16 mars, da var hun 5 mnd og uke :-)

Merket du stor forskjell på babyen ved tannfrembrudd? :)
Ikkje noko anna enn den "vanlige" siklinga og at absolutt alt skulle inn i munnen og tyggast på. Men slik har det vore lenge, så ingenting spesielt akkurat då nei. Kanskje litt irritabel den dagen andre tanna kom, men generelt veldig lite klaging og sutring:-)

Ikkje noko anna enn den "vanlige" siklinga og at absolutt alt skulle inn i munnen og tyggast på. Men slik har det vore lenge, så ingenting spesielt akkurat då nei. Kanskje litt irritabel den dagen andre tanna kom, men generelt veldig lite klaging og sutring:-)
Så bra da:-) Satser på at dt går fint :-)

Haha, og jeg som skrev lenger oppe her at jeg ikke forventet tenner enda...

...her har det jaggu kommet en tann! Og den neste er ikke langt unna! :D
Og det må jeg si har gått veldig smertefritt unna. Med storesøster satt jeg oppe og bysset henne tre netter i strekk. Med lillebror har jeg ikke merket noe annet enn at han har vært pittelitt urolig og sutrete, men det trodde jeg var fordi han er forkjølet og tett - hadde aldri trodd det var pga. tenner i alle fall :P

Haha, og jeg som skrev lenger oppe her at jeg ikke forventet tenner enda...

...her har det jaggu kommet en tann! Og den neste er ikke langt unna! :D
Og det må jeg si har gått veldig smertefritt unna. Med storesøster satt jeg oppe og bysset henne tre netter i strekk. Med lillebror har jeg ikke merket noe annet enn at han har vært pittelitt urolig og sutrete, men det trodde jeg var fordi han er forkjølet og tett - hadde aldri trodd det var pga. tenner i alle fall :P

Så gøy :D jeg vet at sykdom, spesielt feber kan fremskyve tannutbrudd :)

Ja, jeg er like forskrekket enda, jeg. I dag har nr. 2 også kommet helt gjennom. Mye gommegnikking om dagen, da blir han helt salig! :D

Hehe er så søtt når de første tennene har kommet helt ut:)

Snuppa har vært tett og snørrete i nesa noen dager nå. Og innimellom blir hun helt gal etter å få stappe ting i kjeften :) er hun tett og slik i nesa pga tenner snart kanskje? Ser ikke noe i gommene enda :P

Snuppa har vært tett og snørrete i nesa noen dager nå. Og innimellom blir hun helt gal etter å få stappe ting i kjeften :) er hun tett og slik i nesa pga tenner snart kanskje? Ser ikke noe i gommene enda :P

Etter erfaring med jentene, så kan de bli snørrete ved tannutbrudd, evt ha "tannebæsj"..litt annen type bæsj enn vanlig :P enda forskere mener det ikke går ann:oops: dumme forskere! Skjønner ingenting:P haha

Back
Topp