Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal du ikke ha tidlig ultralyd rundt uke 12 ? Alle får jo gratis tilbud om dette9+0 idag. Jeg har fremdeles ikke snakket med jordmor. Har prøvd å få tak i riktignok, men fikk ikke svar.
Har vært hos lege og tatt blodprøver og fikk innkallelse til oul i midten av november, så det er jo en start.
Kjenner det er veldig rart å ikke ha fått en bekreftelse på at det er et lite hjerte som banker der inne
jeg har fått 2 x sånn mobil ultralyd hvor de ikke ser ting sånn veldig nøye men en ser at det er noe der og at hjerte slår . Ikke betalt noe for dette . Fikk i uke 7 og uke 10. den siste når jeg hadde 1.svangerskapskontroll . Dette er kanskje ikke et tilbud alle får ?
Det er ihvertfall veldig betryggende for en bekymret sjel!
Joda, det tror jeg. Må først få tak i jordmorSkal du ikke ha tidlig ultralyd rundt uke 12 ? Alle får jo gratis tilbud om dette
Men det er legen som sender henvisning til sykehus …Joda, det tror jeg. Må først få tak i jordmor
Åh, trodde jordmor også kunne det!Men det er legen som sender henvisning til sykehus …
Jormor kan også det, hun som tar seg av alle henvisningene mineÅh, trodde jordmor også kunne det!
Jeg tok blodprøvene i forrige uke, da jeg var 9+0 og sa ikke noe om at jeg måtte tilbake å ta nye senere.Dere som har tatt blodprøver allerede, skal dere ta nye mellom uke 12-14? For jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne ta blodprøver før uke 12
Merkelig at det praktiseres så forskjelligJeg tok blodprøvene i forrige uke, da jeg var 9+0 og sa ikke noe om at jeg måtte tilbake å ta nye senere.
De skal egentlig tas mellom uke 12 og 14, men det kan da umulig være så nøye når så mange tar blodprøver så tidlig. Jeg finner ikke noe info om det på nett heller, så jeg har bare mine 3 svangerskap å gå ut i fra, men det er 3 forskjellige leger da som har sagt at de må tas etter uke 12 (byttet lege en gang og flyttet en gang). Det er vel bare for å sjekke jern, blodtype, antistoffer for røde hunder og om man har hiv mener jeg, så mulig det er på grunn av jern og økt blodvolum kanskje at man anbefales å ta den i/rundt uke 12Jeg var 8+5 da jeg tok blodprøvene. Legen min sa heller ikke noe om at jeg måtte tilbake for nye prøver senere.
Jeg tok alle disse blodprøvene i uke 9 Fikk da f.eks beskjed om at jeg bør ta så så mye jern fra uke 18 osv.De skal egentlig tas mellom uke 12 og 14, men det kan da umulig være så nøye når så mange tar blodprøver så tidlig. Jeg finner ikke noe info om det på nett heller, så jeg har bare mine 3 svangerskap å gå ut i fra, men det er 3 forskjellige leger da som har sagt at de må tas etter uke 12 (byttet lege en gang og flyttet en gang). Det er vel bare for å sjekke jern, blodtype, antistoffer for røde hunder og om man har hiv mener jeg, så mulig det er på grunn av jern og økt blodvolum kanskje at man anbefales å ta den i/rundt uke 12