Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Helsekort, blodtrykk, vekt, blodprøver og urinprøve hvis jeg husker riktig.Noen som har hatt første svangerskapskontroll ennå? Jeg har første time hos fastlege i morgen (8+3?) og er litt spent. Hva pleier å skje på den første timen? Bare utfylling av helsekort? Blodprøver? Og burde man ta med urinprøve? Morgenurin helst?
Hvorfor ikke? Det hørtes egentlig litt utdatert ut. De skal jo tas senest uke 12.Noen vil ikke ta blodprøver før ca. uke 12 , veldig varierende
Håper de blir tatt nå, hvis ikke må jeg eventuelt tilbake om ca. 3 uker..føles litt unødvendigNoen vil ikke ta blodprøver før ca. uke 12 , veldig varierende
Jeg fikk beskjed om å ta med morgenurin. Varierer sikkert bareJeg hadde første kontroll hos jordmor når jeg var 5+6. Vi fylte ut helsekort, søkte om OTUL og OUL, samt fødeplass. Vekten tok jeg selv hjemme før timen og til første kontroll trenger du ikke urinprøve var beskjeden jeg fikk. Hun tok blodtrykket mitt også snakket vi oss gjennom helsekortet og livet generelt i en times tid.
Tok blodprøver og leverte urin til dyrkning på sykehuset dagen etterpå ettersom jeg ikke har fastlege i nærheten.
Neste kontroll er i november og da er jeg 24+3.