Første svangerskapskontroll

Skal ikke før jeg er 12 uker på vel, de ville vente pga blodprøvene, ingen plager så ikke nødvendig å gå før

Jeg ringte legen i dag, for har sett for meg at man skal i ca uke 8.. men fikk beskjed at de ikke trengte å ta meg inn før ca uke 12 dersom alt var fint med meg.. jeg som hadde håpet å kanskje få høre hjertelyd før jul, men må vel bare smøre med tålmodighet til januar:hilarious: eeeeller bestille TUL:woot:

Jeg skal på første kontroll når jeg er mellom 8 og 10 uker. I kommunen jeg bodde før var det uaktuelt å komme før uke 12.

Jeg sendte melding til legen min når jeg fikk positiv test og fikk da beskjed tilbake om hvilke vitamintilskudd jeg skulle begynne med og jeg fikk time 14.12. Jeg er da 9+4 når jeg har første legetime.

Har første time hos jordmor 13.01 og er da 13+6. Fikk beskjed når jeg kontaktet jordmor at det var bra jeg kontaktet dem med en gang jeg fant ut at jeg var gravid fordi det var lang ventetid.

Jeg syntes også det er så forskjellig. Forrige gang ville jordmor ha meg inn så fort som mulig og ordnet alt av blodprøver og alle kontroller der, da var jeg litt treig med å ta kontakt så hadde time i uke 12. Nå i ny kommune fikk jeg beskjed om at de ikke tok inn før mye senere og at de ikke tok blodprøver eller noe. Så jeg måtte ta kontakt med fastlegen.

Jeg var hos legen første gang i uke 8, skal igjen i uke 10. Har allerede tatt en del blodprøver men vet ikke om det er fler jeg skal ta.

Back
Topp