Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er opp til deg om du vil til lege eller jordmor. Jeg tok kontakt i uke 8 sist jeg var gravid.Skulle akkurat opprette en tråd om kontroll selv, så håper du ikke føler at jeg kupper tråden din.
Sist jeg var gravid gikk jeg på helsestasjon for ungdom, så vet ikke hva som er vanlig?
Er det anbefalt med lege eller jordmor, og når tar man kontakt?
Det er ikke for tidlig, du bestemmer selv Jeg var hos legen rett etter at jeg fant ut at jeg var gravid første gangen, denne gangen kommer jeg nok til å vente littJeg bestilte time hos fastlegen når jeg er uke 6, er det litt tidlig? Første gang så har null kontroll!
Tusen takk for alle svar <3 da skal jeg nokk ikke dra med gubben på den første kontrollen vartfall. Må man ha med urinprøve? legen min sa ikke noe om det...
Okei tusen takkLegen min sa jeg må ha med urinprøve av morgenurin når jeg kommer på 12-ukers kontroll. Tok ingen prøver på den første kontrollen.
Jeg sendte mail til jordmorkontoret i kommunen for å bestille time til 12ukerskontroll. Fikk mail tilbake om at nye retningslinjer sier at første kontroll er mellom uke 6-8. Aldri hørt om før, men jeg fikk da altså time til uke 6+5 som er allerede neste uke.
Dette er nr 3 og dette var nytt for meg .
Jøss! Vet du om det er i stedet for 12ukers da eller?Vår kommune har også kontroll rundt uke 8
Jøss! Vet du om det er i stedet for 12ukers da eller?
Regner nesten med at det er sånn her også. Hadde jo kanskje ikke vært så logisk å kutte den i uke 12 til fordel for en i uke 6I tillegg til uke 12 hos oss. Ble litt kluss sist da jeg ringte først rundt uke 10, jeg trodde jo første kontroll var i uke 12. Men fikk da time til jordmor dagen etter, den kontrollen som skulle vært i uke 8. Og gikk til legen i uke 12.
Regner nesten med at det er sånn her også. Hadde jo kanskje ikke vært så logisk å kutte den i uke 12 til fordel for en i uke 6