Første svangerskapskontroll

Jeg hadde første svangerskapskontroll i dag 12+1. Alt sto bra til. Livmor var godt oppe og jeg fikk høre den nydelige hjertelyden :Heartred Skal på neste kontroll i slutten av mai - rundt uke 20.
 
Var på første kontroll hos jordmor i dag, 12+3. Fikk høre hjertelyd. Blodprøver tatt forrige uke på legekontoret. Da jeg ringte for noen uker siden for å bestille klar en time, fikk jeg beskjed at nå kunne man komme til jordmor allerede fra uke 8. (Ringte i god tid før korona ble en faktor) Med forrige måtte jeg vente til uke 12 for å komme til jordmor. Forrige gang var ikke legen like ivrig, men denne gangen virket det omtrent som jeg kunne komme når som helst.
 
Hei,
Jeg ble veldig overrasket over svaret jeg fikk, mem bestemte meg likevel for å ha en legetime (var da i uke 5), da hadde jeg med urinprøve for å få bekreftet av legen at prøven var positiv.
Men de sa det fortsatt ikke var noe å gjøre for meg der før uke12.

Fikk time til første kontroll hos jordmor på fredagen som var nå, (11+6). De tok alt av blodprøver osv.
Var godt å føle at man ble tatt vare på.

Du fikk kanskje tidligere pga fosterdiagnostikk?
Håper alt gikk bra med deg :)
Litt merkelig..
Ja, nja, var i allefall enig at eg ikkje kunnne vente til veke 12 som var forslått.. men når alt kom til alt meinte legen min at gynekologen min likegodt kunne henvise til fosterdiagnostikk. Skal dit om to dager 9+2 på tidlig ultralyd. Eg trudde ikkje gynekologen min skulle ha særlig med svangerskapet å gjere egentlig.. tenkte berre vi hadde lyst å ta en TUL for å gøy. (Privat ja) Men for all del, samme for meg kven som henviser.. Jotakk, alt var fint!! Håpe alt går fint med deg!
 
Jeg fikk beskjed om at det skal gjøres etter uke 12. Sånn rett etter man han bikket uke 12. Jeg er 12 uker på torsdag, og har fått time til fredag. Så jeg skal når jeg er 12+1
 
Jeg var til kontroll i uke 6+4 og tok blodprøver. Legen sa "grensa for blodprøver" er i uke 6. Hun sanket var litt tidlig ute, men jeg har jo aldri vært gravid før og aner ikke hva som er vanlig. Søkte også på helsenorge og jeg leste at "når du finner ut at du er gravid må du få deg legetime så snart som mulig" eller noe i den duren.
 
Back
Topp