Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så trist å høre at du ikke fikk oppfølgingen du hadde behov for![]()
Hva brukte legen for å beregne?Var hos fastlegen idag. 6+6 uker idag etter legens beregning. En uke mindre enn mintok en kjapp TUL
fikk ny time når jeg er da 13+1
Var hos fastlegen idag. 6+6 uker idag etter legens beregning. En uke mindre enn mintok en kjapp TUL
fikk ny time når jeg er da 13+1
Målte lengde på TUL hvor det viste automatisk (på skjerm ) 6uker og 6dagerHva brukte legen for å beregne?
https://www.legebutikken.no/esnurra-graviditetskalender.htmlHva brukte legen for å beregne?
Jeg er sikkert dårlig i matteOi, en hel uke tidligere?

Målte lengde på TUL hvor det viste automatisk (på skjerm ) 6uker og 6dager
Litt usikker på om du mener at UL viser 6+6 eller om det var det skjema. Som oftest er UL ikke så nøyaktig. Siste svangerskap var det avvik på nesten 2 uker på det meste og det minste som UL viste underveis. Derfor brukes ikke TUL for å sette termindato, men man bruker mensdato med mindre det er grunn for avvikhttps://www.legebutikken.no/esnurra-graviditetskalender.html
Dette brukte legen for å regne ut termin dato.
Forrige gang legen traff 100% riktig![]()
UL viste hvor langt på vei er jeg nå. Men selve termindato ble regnet ut fra mens eller ikke mens .. vet ikke hva det var pga SA.Litt usikker på om du mener at UL viser 6+6 eller om det var det skjema. Som oftest er UL ikke så nøyaktig. Siste svangerskap var det avvik på nesten 2 uker på det meste og det minste som UL viste underveis. Derfor brukes ikke TUL for å sette termindato, men man bruker mensdato med mindre det er grunn for avvik
Nå regnes jo svangerskapslengde i Norge 40+3 så om du vet at du er 6+6 Så er jo det strengt tatt også et grunnlag for temindato. Man kan ikke være lengre eller kortere på vei enn temindato tilsier, isåfall må jo datoen justeresUL viste hvor langt på vei er jeg nå. Men selve termindato ble regnet ut fra mens eller ikke mens .. vet ikke hva det var pga SA.
Men uansett termin som virkelig skal bli satt som termin bestemmer UL på sykehus.
Dette var en kjapp kontroll. Alt blir mer klarere neste gang. Jeg er veldig trygg siden dette er tredje gangNå regnes jo svangerskapslengde i Norge 40+3 så om du vet at du er 6+6 Så er jo det strengt tatt også et grunnlag for temindato. Man kan ikke være lengre eller kortere på vei enn temindato tilsier, isåfall må jo datoen justeres