Første svangerskapskontroll

DollyDucK90

Blir kjent med forumet
God mandag:)
Når var dere på første kontroll? Det er kanskje opp til hver enkelte?
Er 7+1, og lurte på om jeg ikke skulle bestillte time snart. Formen er skikkeli dårlig, både fysisk og litt psykisk. Skjønner ikke hva som skjer, sånn var deg ikke med første :)

Jeg skal i morgen, er da 7+5 :)

Fikk beskjed om at første kontroll var mellom uke 8 og 12, så jeg fikk time i uke 9 :)

Var på første svangerskapskontroll 3+6 hos fastlegen min, tok urinprøve, sjekket blodtrykk og fylte ut gravidkort. Så tok jeg første ultralyd 6+3 og blodprøver i uke 7 :happy: + ul 7+6 og 9+4. 10+2 idag og kjennes ut som jeg har vært gravid en evighet allerede :wtf:

Fikk ikke før uke 12 på mitt legekontor. Lenge til! Føler de er gammeldagse der :shy:

Jeg skal ha første i uke 12 hos jordmor. De sa det var helt normalt med første kontroll uke 12 :)

Jeg hadde tenkt å bestille første kontroll neste år, er 12 uker på nyttår. Men da jeg var og fikk sykemelding sa legen at nye retningslinjer sier st første kontroll skal være uke 6 nå. Hun satte opp kontroll på torsdag, da er jeg 9 uker i følge henne.

Skal til legen i uke 12, kunne nok diskutert meg frem til tidligere, men føler ikke behovet. Var veldig nærme på å bestille time for å diskutere sykmelding, men berget ved bruk av egenmeldinger. Skal ha tidlig UL til helga da, men den har jeg jo bestilt selv :)

Sendte melding til legekontoret og bare om time til første kontroll og ble da satt opp i uke 12.

Var til lege for å få sykemelding, da satt han meg opp på første svangerskaps kontroll i uke 12 :)

Jeg skal til første svangerskapskontroll hos fastlegen på onsdag, da er jeg 10+3. Har time til jordmor når jeg er 12+2, har også time til TUL(privat) samme dag :-) det blir spennende!

Jeg skal til første svangerskapskontroll hos fastlegen på onsdag, da er jeg 10+3. Har time til jordmor når jeg er 12+2, har også time til TUL(privat) samme dag :-) det blir spennende!

Svangerskapskontroll bør gjennomføres mellom uke 8 og 12 ifølge helsenorge. Er det behov for mer oppfølging enn vanlig kan man få kontroll før

Jeg har en legetime nå på fredag. Den er egentlig bare for å ta en ultralyd og sjekke at alt er ok (er da 8+6), men om svangerskapskontrollen kan tas i samme slengen tar jeg den da. Jeg har også en legetime den 21.des for en ny ultralyd for å kunne ta juleferie med skuldrene senket. Regner med at helsekort blir fylt ut en av de to gangene. Jordmortjenesten i bydelen har jeg fått skikkelig avsmak av, fordi de ikke hadde tid til meg etter min andre abort og trengte noen å snakke med..

Jeg har en legetime nå på fredag. Den er egentlig bare for å ta en ultralyd og sjekke at alt er ok (er da 8+6), men om svangerskapskontrollen kan tas i samme slengen tar jeg den da. Jeg har også en legetime den 21.des for en ny ultralyd for å kunne ta juleferie med skuldrene senket. Regner med at helsekort blir fylt ut en av de to gangene. Jordmortjenesten i bydelen har jeg fått skikkelig avsmak av, fordi de ikke hadde tid til meg etter min andre abort og trengte noen å snakke med..
Så trist å høre at du ikke fikk oppfølgingen du hadde behov for :sorry:

Jeg skal til legen til onsdagen, er da 7+3 og ultralyd dagen etter xsmile2
Litt usikker på hva legen gjør på den første kontrollen, men håper på at han vil søke om svangerskapspenger- Evnt en gradert sykemelding noen uker til jeg kan annonsere graviditeten og ta det roligere av den grunn.

Jeg har vært hos legen allerede, og bestilte time hos jordmor i dag. Skal inn den 14nde. Så er jeg kalt inn til sykehus 17des. :)

Jeg skal til legen til onsdagen, er da 7+3 og ultralyd dagen etter xsmile2
Litt usikker på hva legen gjør på den første kontrollen, men håper på at han vil søke om svangerskapspenger- Evnt en gradert sykemelding noen uker til jeg kan annonsere graviditeten og ta det roligere av den grunn.
Dersom det er fare for fosteret så bør du jo søke svanrrskapspenger med en gang da

Back
Topp