Første svangerskapskontroll

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Ringte legen idag og fikk time til første kontroll allerede på Tirsdag som kommer. Er bare 7 uker da så syns det var litt vel tidlig. Men pga to spontanaborter tidligere tenker jeg det er greit mtp tettere oppfølging og evt henvisning til tidlig ultralyd[emoji4]

Når skal dere på første kontroll?:)

Godt med tett oppfølging.
Min lege vil ikke ta inn til første svangerskapskontroll før 12 uker pga blodprøvene ikke kan tas før, men om det er noe annet får jeg time tidligere, bare ikke sånn kontroll.
Vet ikke hvordan det er med jordmor. Kommer ikke til å gjøre noe med det før jeg har sett liv på TUL.

Jeg vet at her jeg bor er det noe som kalles "tidlig samtale", som er den første kontrollen mange er på. Den gjøres så tidlig som mulig, og skal handle om hva du burde være forsiktig med, snakke litt om hva du jobber med, når du hadde mens sist gang og fylle ut begynnelsen på helseskjemaet og slike ting. Sist svangerskap var jeg der i uke 7

Jeg har time til 29 august, og da er jeg ca i 10 uke

Jeg skal til legen i morgen, 5+3, men har ikke sagt at jeg er gravid når jeg bestilte.

Skal i uke 8 [emoji5]

Jeg hadde første kontroll i uke 5, fikk helsekort og legen sendte søknad om fødested til sykehuset. Jeg tok blodprøver for å finne ut av hva jeg trenger av vitaminer etc.
Skal på ny time 23 august hos jordmor, da er jeg 12 uker :)

Hadde time i går hos lege, han regner ut at jeg er i uke7, men jeg tror jeg er 1-2 uke kortere. Henvisning til tidlig ul og satt opp time til svangerskapskontroll siste uken i august, 12 uker på vei

Hadde første time hos jordmor denne uka, (uke9) og skal når jeg er i uke 13-14 igjen.

Bestilt første svangerskapskontroll 4/9, er da 12+ 2 og fastlegen min er endelig tilbake [emoji847][emoji1316]

Back
Topp