Jeg hadde i dag 7+4, legekontoret har stengt i 2 uker og jeg må rekke blodprøver (duotest) før nakkefoldscanning.
Tok blodprøver og urinprøve i dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tas det på vanlig legekontor i DK?Jeg hadde i dag 7+4, legekontoret har stengt i 2 uker og jeg må rekke blodprøver (duotest) før nakkefoldscanning.
Tas det på vanlig legekontor i DK?
Bare hørtes ut som duotesten ble tatt på legekontoret. Her er det universitetssykehusene som gjør begge deler, etter henvisning.Ikke duo, de tar på sykehuset der man skal føde, tas 2 uker før nakkefold som er ved samme sykehus.
Bare hørtes ut som duotesten ble tatt på legekontoret. Her er det universitetssykehusene som gjør begge deler, etter henvisning.
Nei, jeg skal kun gå til jordmor. [emoji4] Gjorde det sist svangerskap og, med unntak av når jeg trengte medisinske råd eller behandling. Og jeg følte at legen min stresset med tiden og var veldig konsentrert om kun akkurat det jeg var der for. Ikke tid til noe annet. Så jeg har akkurat sendt melding til jordmoren jeg hadde sist og fortalt hvordan ståa er og at jeg trenger time. [emoji106] [emoji3]Går dere alle til lege første gangen? Vurderer å kun gå til jordmor denne gangen siden jeg føler jeg har mer utbytte av det enn å sitte på legekontoret og vente i evigheter for å komme inn på timen for så å stresse meg igjennom ti minutter med en stressa lege ford i de er så forsinket..
Hei.
Jeg ønsker i utgangspunktet å ta svangerskapskontrollene mine hos jordmor.
Ut ifra det jeg kan se, har vi ikke noe jordmor i kommunen her jeg bor. Hvordan finner man da ut hvilken jordmor man skal kontakte? Kan jeg velge "hvem som helst"?
Jeg var hos fastlegen idag. Gjorde ikke annet enn å få videre sykemelding. Har vært på tidlig ultralyder,da. Men første svangerskapskontroll blir uke 12. Da skal blodprøver tas og jeg får helsekortet.Hei alle sammen.
Jeg tenker litt på første svangerskapskontroll og lurer litt på når DU bestilte time til det? Har du bestilt time eller venter du til det nærmer seg 8-12 uker?