Første Svangerskapskontroll

Jeg hadde i dag 7+4, legekontoret har stengt i 2 uker og jeg må rekke blodprøver (duotest) før nakkefoldscanning.

Tok blodprøver og urinprøve i dag.

Jeg hadde i dag 7+4, legekontoret har stengt i 2 uker og jeg må rekke blodprøver (duotest) før nakkefoldscanning.

Tok blodprøver og urinprøve i dag.
Tas det på vanlig legekontor i DK?

Ikke duo, de tar på sykehuset der man skal føde, tas 2 uker før nakkefold som er ved samme sykehus.
Bare hørtes ut som duotesten ble tatt på legekontoret. Her er det universitetssykehusene som gjør begge deler, etter henvisning.

Bare hørtes ut som duotesten ble tatt på legekontoret. Her er det universitetssykehusene som gjør begge deler, etter henvisning.

Nei, tok vanlige blodprøver typ blodtype, rubella o.l.

Her får vi time på dagen, så jeg stresser ikke med det. Må en tur til legen til uke for å fylle ut papirer ift svangerskapspermisjon, men venter nok med kontroll til nærmere 12 uker

Går dere alle til lege første gangen? Vurderer å kun gå til jordmor denne gangen siden jeg føler jeg har mer utbytte av det enn å sitte på legekontoret og vente i evigheter for å komme inn på timen for så å stresse meg igjennom ti minutter med en stressa lege ford i de er så forsinket..

Går dere alle til lege første gangen? Vurderer å kun gå til jordmor denne gangen siden jeg føler jeg har mer utbytte av det enn å sitte på legekontoret og vente i evigheter for å komme inn på timen for så å stresse meg igjennom ti minutter med en stressa lege ford i de er så forsinket..
Nei, jeg skal kun gå til jordmor. [emoji4] Gjorde det sist svangerskap og, med unntak av når jeg trengte medisinske råd eller behandling. Og jeg følte at legen min stresset med tiden og var veldig konsentrert om kun akkurat det jeg var der for. Ikke tid til noe annet. Så jeg har akkurat sendt melding til jordmoren jeg hadde sist og fortalt hvordan ståa er og at jeg trenger time. [emoji106] [emoji3]

Jeg hadde tilfeldigvis legetime to dager etter positiv test, så hun satt meg opp til første kontroll i uke 12 [emoji4] hvis du skal ha jordmor må du bestille ga søke tidlig har jeg forstått [emoji848]

Hei.

Jeg ønsker i utgangspunktet å ta svangerskapskontrollene mine hos jordmor.
Ut ifra det jeg kan se, har vi ikke noe jordmor i kommunen her jeg bor. Hvordan finner man da ut hvilken jordmor man skal kontakte? Kan jeg velge "hvem som helst"?

Dropper lege denne gangen, så har fått time til kontroll hos jordmor i uke 11 + 5.

Sendte e-post til helsestasjonen (i uke 8) og fortalte hvor langt jeg var på vei, og at jeg kun ønsker jordmor.

Hei.

Jeg ønsker i utgangspunktet å ta svangerskapskontrollene mine hos jordmor.
Ut ifra det jeg kan se, har vi ikke noe jordmor i kommunen her jeg bor. Hvordan finner man da ut hvilken jordmor man skal kontakte? Kan jeg velge "hvem som helst"?

Send en e-post til helsestasjonen og spør :) Evt legekontoret, noen av disse må gi deg et svar. :)

10+4 i dag. Ringte jordmor men hun har ikke tilbake før jeg er 15. Så burde vil ringe legen, men når er best?[emoji4]

Jeg fikk bestilt min time til uke 12. Liker å få ting gjort, så sendte JM en melding om at jeg ventet nr. 2 og trenger å få satt opp en time. Enkelt og greit. :)

Hei alle sammen.

Jeg tenker litt på første svangerskapskontroll og lurer litt på når DU bestilte time til det? Har du bestilt time eller venter du til det nærmer seg 8-12 uker?
Jeg var hos fastlegen idag. Gjorde ikke annet enn å få videre sykemelding. Har vært på tidlig ultralyder,da. Men første svangerskapskontroll blir uke 12. Da skal blodprøver tas og jeg får helsekortet.

Sitter å venter å skal inn til legen nå [emoji41] er 7+1,litt tidlig,men har så mye magesmerter så må spørre litt rundt det [emoji1305]

Jeg venter på å få komme inn hos legen nå, 7+6 :) Vil bare få graviditeten bekreftet hos legen egentlig, også tar jeg videre kontroller hos jordmor :)

Merkelig hvor mye bekreftelse man føler at man må ha, til tross for nye symptomer ukentlig :hilarious:

Skal på TUL i morgen som er første kontroll på sykehuset, tar kontakt med fastlegen om alt er som det skal der. Bestiller da time til uke 12 for blodprøver etc regner jeg med.

Back
Topp