Første svangerskapskontroll

Kilikina

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Julibarna 2019
Har lest flere steder at man burde ha med partner på første svangerskapskontroll pga så mye info o.l. Skal dere ha med deres eller går dere alene? Vurderer å ha med min, vet fastlegen min har ul, så om han plutselig drar det fram, så vil æ jo gjerne at samboern skal oppleve det sammen med mæ :)
 
Jeg gikk alene sist gang, som var min første gang - og jeg ser i etterkant ingen verdens grunn til hvorfor han skulle vært med.
Kommer til å gå alene denne gangen og. :) Er jo bare masse utfylling av skjemaer. Ikke noe hjertelyd eller noe som helst. :)
 
Sniker fra februar. Her har mannen vært med på alle kontroller, mest fordi vi syns det er så koselig å gå sammen. Pleier å gå ut og spise lunsj/middag sammen etterpå. Høres kanskje litt rart ut å ta det så seriøst, men vi er så glade for å endelig være gravid med vårt første barn at hver kontroll er en gledens dag for oss, selv om det bare er utfylling av papirer :)
 
Jeg går alene, ingen behov for at han skal være med og det har ikke han heller..
 
Her kommer mannen også til å være med på alt, han er jo en stor del av graviditeten! Vi har vært to om å støtte hverandre gjennom hele prosessen, så det hadde vært unaturlig om han ikke ble med. ❤
 
Nei, er bare kjedelig prat. Er ikke noe nyttig der som han må vite der og da. Han er også selvstendig så taper masse penger på det. Men når vi skal på tidlig ul, oul og 3D ul skal han bli med :)
 
Jeg dro alene sist, helt greit:)
Hadde ekstra oppfølging på svangerskapspoliklinikken så da var han alltid med på ul, men konsultasjonen med lege var jeg alene på etterpå:)
Han var med på siste jordmortime for det var i romjula:)
Å så var han med på overtidskontrollen da det ble bestemt at vi skulle settes igang:)

Gjør det som føles rett ut for deg:)
 
Vi har ikke snakka om det enda, bare at vi skal koste på oss tidlig ul. Hvis han ønsker å være med blir jeg glad for det, og hvis ikke er det også greit :)
 
Vi snakket om det hjemme og fant ut at jeg drar alene da kontrollen er hos legen. Var hos legen for en uke siden henne sa at det er mye papir arbeid osv så kan bli litt kjedelig for mannen. Henne sa at henne ikke kommer til å prøve å finne hjerte lyd da jeg hadde mistet noen ganger før så jeg ikke skulle bli skremt om henne ikke fant den. Men da det er ultralyd og de andre undersøkelsen så vil han selvfølgelig bli med :)
 
Går aleine:) sist syns jeg kontrollene egentlig var litt pesete så gidder ikke å drasse med han itillegg :p jeg fikk bare målt magen, hørt hjertet og dro så brukte aldri mer enn 10 min
 
Usikker. Men regner med han skal være med på ultralyd. Han får være med på de han ønsker. Er vårt første barn sammen, men mitt tredje.
 
Syns ikke mannen min trenger å være med på alt, men de viktige timene er han selfølgelig med:)
Vil han vermed til legen å snakke om utflod og hermorider så værsegod...;)
 
Sniker fra februar. Her har mannen vært med på alle kontroller, mest fordi vi syns det er så koselig å gå sammen. Pleier å gå ut og spise lunsj/middag sammen etterpå. Høres kanskje litt rart ut å ta det så seriøst, men vi er så glade for å endelig være gravid med vårt første barn at hver kontroll er en gledens dag for oss, selv om det bare er utfylling av papirer :)


Så utrolig koselig :D
 
Sniker fra februar. Her har mannen vært med på alle kontroller, mest fordi vi syns det er så koselig å gå sammen. Pleier å gå ut og spise lunsj/middag sammen etterpå. Høres kanskje litt rart ut å ta det så seriøst, men vi er så glade for å endelig være gravid med vårt første barn at hver kontroll er en gledens dag for oss, selv om det bare er utfylling av papirer :)
Hørtes koselig ut :) tenke at kanskje samboern lettere skjønner at vi e gravid me å bli med, selv om det e tørt og kjedelig :)
 
Back
Topp