Første svangerskapskontroll

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
Hei!
Når er det vanlig å ha første svangerskapskontroll? Trodde det var i uke 12 pga noe blodprøver, men ser det er flere her som har i uke 9/10 osv?
Jeg har bestilt time til 12+3, er det for sent?
 
Hei!
Når er det vanlig å ha første svangerskapskontroll? Trodde det var i uke 12 pga noe blodprøver, men ser det er flere her som har i uke 9/10 osv?
Jeg har bestilt time til 12+3, er det for sent?

normalt er det etter uke 12 ja :)
 
Normalt skal det ikke vær før uke 12 pga blodprøver.
Har ikke time hos fastlegen før 6.1, er da 14 uker? :) så er ikke så nøye på det.
 
Jeg fikk beskjed om at første kontrollen skulle være mellom uke 10 og 12.
 
Jeg sendte sms til legekontoret om hvor langt jeg er på vei, og ble tildelt time 12+2. Har inntrykk av at uke 12 er det vanlige.
 
skal ha første kontroll når jeg er 12+0 :) da skal blodprøvene tas også, ikke før , så har ikke behov for time tidligere :)
 
Mellom uke 10-12 sa legen på Porsgrunn også. Hadde det 10+5. Har ikke noe å si på blodprøvene :)
 
Mellom uke 10-12 sa legen på Porsgrunn også. Hadde det 10+5. Har ikke noe å si på blodprøvene :)

det har da ALT og si på blodtypings blodprøven!!!
 
Har første kontroll 13+5. Er vanligst etter uke 12. Sist var jeg inne før,men måtte ta nye blodprøver siden de var tatt for tidlig.
 
Jeg stoler på overlegen som sa det ikke hadde noe å si. Tok også prøver i uke 10 sist graviditet var ikke noe fare det heller.

men utrolig dumt å komme med info som ikke stemmer!
nye retningslinjer ang blodtypings prøve!!!
 
Jeg stoler på overlegen som sa det ikke hadde noe å si. Tok også prøver i uke 10 sist graviditet var ikke noe fare det heller.

16gmiqq.png
 
Om ikke DET ER viktig å følge mtp prøven mellom uke 12-16, så vet ikke jeg!
 
Om ikke DET ER viktig å følge mtp prøven mellom uke 12-16, så vet ikke jeg!

For det første så syntes jeg måten du skriver er ganske frekk. Det har jeg lagt merke til før at du har gjort mot andre også. Helt greit at du mener det og det er kanskje rett. Men det er forskjellig info og jeg sier hva jeg har hørt. Mulig de tar feil. Men jeg legger ut hva lege og overlege har sagt når jeg spurte om dette.
 
For det første så syntes jeg måten du skriver er ganske frekk. Det har jeg lagt merke til før at du har gjort mot andre også. Helt greit at du mener det og det er kanskje rett. Men det er forskjellig info og jeg sier hva jeg har hørt. Mulig de tar feil. Men jeg legger ut hva lege og overlege har sagt når jeg spurte om dette.

Frekk? Unnskyld meg!
 
Er det virkelig slik at hvis man ikke skriver :) bak hver setning, oppfattes man slik?!?!
Kjenner jeg er ganske så lei akkurat det der skjønner du... ! Så nå , for å understreke, skriver jeg !!! Bak og ikke :)

Beklager om det ikke passer deg.. Men er svært sjelden jeg ikke skriver :) bak, så den lå du lenger ut på landet med ;) :) :) :)
 
Back
Topp