Første svangerskapskontroll

Hvilken uke er du i? Jeg har prøvd og prøvd for å få en lege her omkring som gidder å ta blodprøver og sjekke meg for å i det hele tatt stadfeste svangerskapet!! Jeg er bekymret hver dag for om alt er bra og om jeg får i meg nok mineraler og alt jeg skal ha siden jeg er så dårlig, men det er visst umulig her før uke 12-13 og jeg er i uke 9 nå. Har fått svangerskapsjournal uten at lege har stadfestet noe svangerskap!

Uke 9 i morgen.

Kan du ikke bare be om en vanlig legetime? Si du er bekymra.
HCG prøve skal i hvertfall ikke være noe problem å få tatt. Vet ikke om de tar det så sent i svangerskapet. Jeg var på tidlig UL i uke 7 da, samt lege kjente etter livmor o.l.

Jeg vet ikke om jeg skal ta flere blodprøver, da jeg ikke har hat et helt svangerskap her jeg bor :) Jeg vet heller ikke om de tester for det samme som i Norge heller.
 
Urinprøven ble sent til dyrking forresten.
 
Var på første kontroll i går! Gikk egentlig fryktelig fort, og mannen hadde ikke trengt å være med...legen fylte kjapt inn et skjema, så tok jeg noen blodprøver og leverte urinprøve..hadde tatt tidlig ul og livmortest for ikke så lenge siden..Alt så ut til å være i orden, da:)
 
Er det mulig/vanlig å få høre hjertelyd på første kontroll når denne er 12+1? Noen som vet?
 
...det hadde jeg i går!

Full pakke med gynekologisk undersøkelse, urinprøve og blodprøver.

Jeg er usikker på hvilket sykehus jeg vil føde på (selv om jeg ønsker hjemmefødsel, så må jeg søke et sykehus). Skulle sende legen en beskjed på mandag.

Ellers var alt fint, hun kunne godt kjenne livmoren :)

Neste kontroll blir hos jordmor, mest sannsynlig etter jul siden vi er på juleferie i Norge hele julen.
Hvs mener du når du sier blodprøver?? Er det mange? Å er den mye vondere enn hcg? Hilsen ei som misliker sprøyter
 
Back
Topp