Første svangerskapskontroll

Eg var på første kontroll forrige mandag, men fekk ikkje lov å ta blodprøvene da, fordi eg ikkje var 12 + uker.. Det var visstnok nye regler:wideyed:
Eg var ikkje klar over dette, men skal innom i morgen å ta blodprøvene..

Eg ble spurt om vekt før og veid og spurt om høyde, målte blodtrykk, spurt om tidligere svangerskap, sykdomhistorikk osv.. Fylte ut helseskjema. Og fekk svangerskapsboka med meg. Ellers var det lite informasjon og eg kom ikkje på å spørre om noe:p
Litt usikker på om legen søkte om oul forrige gang.. Men får dobbelsjekke i morgen.

Skal på første legekontroll om 1 uke. 12+4 da. Og i slutten av neste uke så skal jeg på ul. Uke 13 :-) oppfølging pga magesmerter og blødninger..

Første kontroll i dag kl 09. Gleder meg :) har en så hyggelig lege!

Va på første kontroll på mandag, vimsen av ein lege glemte heilt å gi svangerskapboken :-P
Ellers var det blodprøver som ble tatt, kort moralpreik om hvor viktig det er med rett kosthold, sjekket vekt, prøvde å finne hjertelyden å førte alt inn på papiret :-P
Skal til jordmor 1juni, å kommer til å gå til henne resten av svangerskapet (med unntak av når jeg må ta blodprøver på ny)...mye koseligere med jordmor som tar seg god tid enn en uerfaren lege :-P

Da har jeg vært hos lege. Ble tatt blodprøver, urinprøver og ble målt og veid. Snakket mye sammen om hva som kom til å skje. Også hørte vi på hjertelyden :D han ville ha meg tilbake i juni. Kjempe fornøyd med timen!

Back
Topp