Første svangerskapskontroll

Qvini

Glad i forumet
Er så spent, og så utålmodig!!! Vil på en måte få fortgang i det! Har lest på nette at man skal ha første svangerskapskontroll mellom uke åtte og tolv! Å jeg vet at legesenteret mitt har tidlig ultralyd apperat så har så lyst til å se knøtten min igjen å forsikre meg om at den vokser! (Så tenkte jeg skulle presisere å overbevise legen min om at jeg var kjempe beskymret så han kanskje ga meg en slik da)

Men neste uke er jeg 8+0 på torsdag i følge sist ul, og 9+0 ifølge mens! Så da er jeg vel uansett innafor de ukene de "ønsker"!! Så kanskje jeg skulle bestilt time på fredag før påsken så jeg kan puste litt mer ut! Skal jo tross alt på ferie i ti dager, og ellers må jeg vente mye lengre!

Hva tenker dere? Og når tid skal dere til første kontroll? Aldri vært gravid før, eller jo og det endte i sa!

Jeg hadde bestillt time :)
Jeg skal ha min første time hos legen neste uke .. Da er jeg 7+6 men jeg har hatt en oprasjon som gjør at jeg skal sjekkes hos lege ver 3 mnd :) så er mest derfor :) keg må ta en rekke blodprøver nå av to årsaker :) å for å sikkre knøttet ekstra :) skal å inn å få b12 :)

Jeg skal inn neste fredag, da er jeg 6+1, skal til jormor. Skal derifra be om henvisning til sykehus for tidlig UL og søke om fødeplass :) Er risikosvangerskap pga prematurfødsel forrige gang.

Jeg skal til både jordmor og lege i morgen :) legen er egentlig en blodprøvekontroll etter SA i slutten på desember, men den blir jo også om graviditeten :) Jordmor timen er for å få snakket litt rundt mine bekymringer om det å miste igjen å sånt!

Jeg skal til legen neste fredag. Da er jeg 7 eller 9 uker. Ul mandagen etter pga tidligere problemer. Veldig spent!! Blir godt å få klarhet i om alt er der det skal være, og om det er bra så blir det kjekt å finne ut hvor langt på veo jeg er.

Bestill time du! :D

Jeg har allerede vært pga avtale om å komme med en gang jeg fikk pos test. Men vi tar ikke standard svangerskapskontroll før uke 12, så har ikke tatt blodprøvene og fylt ut skjema osv. Ser fram til det!! :)

Back
Topp