Første svangerskapskontroll

Idag skal jeg på første svangerskapskontroll.. Kjenner jeg er nervøs. Symptomene har vært opp og ned.. Kan ikke akkurat si at jeg føler meg gravid. :/ er forberedt på det værste, men håper på det beste. Hvordan er det med dere som er i uke 11, har dere mye symptomer?

Jeg har hatt symptomer som kommer og går hele veien! Ene dagen er jeg litt småkvalm, andre dagen ingenting! :) er 12 uker i morgen og sånn har det vært hele tiden :)

Her er det lite med symptomer egentlig. Veldig ømme brystvorter, det er vel det... Er 11+1 i dag. Var på ul forrige fredag og alt var normalt da!

Samme her. Noen dager er jeg kvalm når jeg står opp og det må gå noen timer før det slippet taket. Andre dager er jeg helt fin og kvalmen kommer bare om det går for lenge mellom måltidene. Noen dager er jeg øm i magen og kjenner ligamentsmerter. Andre dager er jeg sliten i korsryggen.

Var på min første kontroll igår og alt var fint og fikk høre hjertelyden :)

Jeg har litt menssmerter i ny og ned. Også er jeg veldig sliten når kvelden kommer. Kvalmen kjenner jeg på innimellom men det er ganske skjeldent. Da hjelper det som regel å spise litt.

Jeg er 11+3, og har lite symptomer :) Satser på at alt er i orden likevel. Det så iallefall veldig fint ut på ul 8+2. Jeg har hatt ømme bryster hele veien, men dette har avtatt litt de siste dagene. Ellers er jeg veldig oppblåst for tida, eller så har magen begynt å vokse ;) jeg har iallefall begynt med mammabukser!

Går nok bra ja :)
Mine symptomer kommer og går de også, ene dagen kan jeg være kvalm, andre dagen knallfin form. Det eneste som er vedvarende er de ømme puppene :)

Da har jeg vært hos legen. Først måtte jeg vente i over en time for å komme inn.. Og når jeg endelig kom inn så ordnet hun sånn at jeg skulle på labben for å ta blodprøver og urinprøve for å bekrefte svangerskapet. Hun klemte ikke på magen min eller noe. Spurte bare når jeg hadde sist mens, og fant ut at jeg var 10+3 uker på vei. Fikk beskjed om å sette meg ned å vente for å komme inn på labben. Men kom aldri inn dit, for de hadde stengt. Dårligste opplevelsen jeg har hatt. Tydeligvis så var ikke dette første svangerskapskontroll.. For om urinprøven var positiv måtte jeg bestille time til lege på januar, for da måtte vi gå igjennom div, bestille time til ul osv. Jeg var så sur når jeg gikk fra legen. Var ikke dette svaret jeg ventet på. Kjøpte meg digital test, og den stod det gravid 3+ på.. Så jeg er iallefall gravid da. :) uff.. Ble langt dette.. Men måtte bare få ut litt irritasjon ;)

Det var kun tester (møtte opp før timen for å ta dem) og spørsmål om tid forrige menstruasjon var samt om hvordan formen var. Slik var det forrige svangerskap også. Tror det er helt vanlig :) Klemming på magen og høre etter hjertelyd blir først ved 16 ukers kontrollen.

Da har jeg vært hos legen. Først måtte jeg vente i over en time for å komme inn.. Og når jeg endelig kom inn så ordnet hun sånn at jeg skulle på labben for å ta blodprøver og urinprøve for å bekrefte svangerskapet. Hun klemte ikke på magen min eller noe. Spurte bare når jeg hadde sist mens, og fant ut at jeg var 10+3 uker på vei. Fikk beskjed om å sette meg ned å vente for å komme inn på labben. Men kom aldri inn dit, for de hadde stengt. Dårligste opplevelsen jeg har hatt. Tydeligvis så var ikke dette første svangerskapskontroll.. For om urinprøven var positiv måtte jeg bestille time til lege på januar, for da måtte vi gå igjennom div, bestille time til ul osv. Jeg var så sur når jeg gikk fra legen. Var ikke dette svaret jeg ventet på. Kjøpte meg digital test, og den stod det gravid 3+ på.. Så jeg er iallefall gravid da. :) uff.. Ble langt dette.. Men måtte bare få ut litt irritasjon ;)
Det er sånn første svangerskapskontroll er ;) Minus det rotet du opplevde i dag da.

Det var kun tester (møtte opp før timen for å ta dem) og spørsmål om tid forrige menstruasjon var samt om hvordan formen var. Slik var det forrige svangerskap også. Tror det er helt vanlig :) Klemming på magen og høre etter hjertelyd blir først ved 16 ukers kontrollen.
Ahaa! :) da henger jeg mere med. Sist jeg gikk gravid så fant jeg ikke ut at jeg var gravid før i uke 14, så da skjønner jeg litt mere ;)

Fikk du ikke helsekort heller? Min fastlege henviser også til OUL på første kontroll. Tar seg tid til å fylle ut helsekortet og prater med meg. Så fikk jeg heldigvis tatt alle blodprøver hos sekretæren på kontoret der. Da jeg var på kontroll i uke 11 forrige svangerskap lyttet legen etter hjertelyd og, så ikke alle har så simpel første kontroll som det du fikk...Veldig synd, selv om de ikke gjør stort så er det i alle fall ålreit å kunne sitte igjen med en positiv følelse....Skaff deg time til jordmor til neste time du, og blås i legen:P

Fikk du ikke helsekort heller? Min fastlege henviser også til OUL på første kontroll. Tar seg tid til å fylle ut helsekortet og prater med meg. Så fikk jeg heldigvis tatt alle blodprøver hos sekretæren på kontoret der. Da jeg var på kontroll i uke 11 forrige svangerskap lyttet legen etter hjertelyd og, så ikke alle har så simpel første kontroll som det du fikk...Veldig synd, selv om de ikke gjør stort så er det i alle fall ålreit å kunne sitte igjen med en positiv følelse....Skaff deg time til jordmor til neste time du, og blås i legen:P
Hun sendte med meg helsekortet og ba meg om å begynne å fylle ut om urinprøven var positiv. :P spørs om det heller blir jordmor ja :)

Hun sendte med meg helsekortet og ba meg om å begynne å fylle ut om urinprøven var positiv. :P spørs om det heller blir jordmor ja :)
Hjelpes....Makan til sløvhet....Skulle spurt henne om hun hadde tatt juleferie allerede:P Håper du får en snill og grei jordmor som veier opp for dårlig første kontroll:)

Back
Topp