Første svangerskapskontroll

lille_s

Flørter med forumet
Når tenker dere å bestille/gå til første svangerskapskontroll? Og har dere tenkt å bestille time hos fastlege eller en jordmor? :)

Jeg skal bytte fastlege, men skal dit første gangen, hadde vært morsomt å gå til jordmor også, siden jeg ikke gikk dit med første. Vil se hvordan det er :)
Men jeg ringer ikke legen før jeg er 10 uker eller noe, så får jeg time til 12. uke ^^

Tipper jeg bestiller time litt over nyttår, da er jeg 9-10 uker:-) forrige gang gikk jeg annenhver til lege og jordmor, og syns det var supert, så tenkte å gjøre det samme nå:-)

De fokuserer på litt forskjellige ting føler jeg! Legen er mer på det praktiske og helsemessige, mens jordmoren tar litt mer helhetlig deg som person, og fremtidige rolle som mamma:-) det var hvertfall min erfaring! Håper jeg kan få samme jordmor som sist, jeg gledet meg alltid til å gå på kontroll der!!

Tenkte jeg skulle til fastlegen før jul, men nå er jeg på kontroller på sykehuset frem til jul så da venter jeg til etter nyttår en gang med å dra dit :) Hvis ikke mine kontroller kommer til å fortsette på sykehuset da

Jeg hadde ikke tenkt å bestille time hos lege før over nyttår, men må ringe imorgen, for jeg går på noen medisiner som jeg ser at jeg bør trappes ned og av, slik at barnet ikke får pustevansker og spisebesvær når det er født. Det vil jeg jo unngå!

Utenom det vil jeg nok velge å gå til jordmor, da min lege er dansk, og jeg skjønner så fælt lite av hva han sier :p

Kommer til å gå til jordmor som sist! Gledet meg til hver time, så håper jeg får samme jordmor igjen! :) Men kommer nok til å ta 1. timen hos legen med prøver og slikt :)

Skal til legen 19.desember, oppfølging av en time jeg hadde i november. Tror jeg kommer til å gå til jordmor etter det, men blir sikkert ikke før etter 12 uker.

Jeg var å tok alle blodprøvene idag, og skal tilbake om to uker for å ta nye prøver.
Da skal vi ha første ordentlige kontrolltime :)

Jeg ringte legekontoret i går, for p spørre når det var vanlig og komme på første legetimen som gravid. Jeg fikk da time hos legen 2.februar.. I føle mine utregninger er jeg da 13+3 er dette litt sent?

Jeg kommer til å ringe legen når jeg er rundt uke 10 og be om en time når jeg er 12 uker:) sist graviditet var jeg mest hos jordmoren, men der fikk man ikke time før i uke 24 tror jeg. Så var ingen kontroller mellom uke 12 og 24, bortsett fra ordinær UL i uke 18.
Jeg føler jeg fikk mye bedre tid hos jordmor i hvertfall, tror hun satte av en hel time hver gang, fastlegen har jo som regel kun 15 min eller no.

Ringer å bestille timer over nyttår eg. Har aldri vore hos fastlege, berre bestilt meg time hos jordmor. Liker fastlege min ikkje heller. Har begynt å trappe ned med medisiner og, men det skulle eg har gjørt for en liten stund siden allerede.

Ringer over nyåret tenker jeg :).

Back
Topp