Første svangerskapskontroll

Var hos lege på fredag. Mannen var ikke med. Leverte urinprøve, tok diverse blodprøver også ble jeg spurt om hvor jeg ønsket fødeplass. Ble fylt ut helsekort og snakket litt om hvordan jeg hadde det nå og planer videre.

Var der på fredag jeg også. Hadde med urinprøve som jeg leverte til damen i luken og så var det å vente til legen kom å hentet meg. Han hadde satt av god tid. Da vi har et barn fra før var ikke samboeren min med. Men med første var han det. Jeg og legen snakket om hvordan formen var og litt om hvordan ting hadde vært på torsdagen da jeg hadde hatt endel blødning og hadde fått ul med engang. Legen min tar godt vare på meg. Vi veide meg og fylte ut gravidkortet. :-P så var det litt med blodprøver og jeg valgte å teste alt, greit å vite at man ikke har hiv å sånn. Siden jeg er sykemeldt fikk jeg ny sykemelding og så gikk jeg for å ta blodprøver. Leverte arket til damen i luken å ventet. Så kom jeg inn å skulle ta blodprøven å holdt på å kaste opp med engang. Men damen snakket rolig med meg og var så flink. Så jeg kom meg igjennom dey. :-)

Veldig god opplevelse.

Back
Topp