Første svangerskapskontroll

muttepus

Forelsket i forumet
Hvilken uke skal dere?
Og skal dere gå til lege eller jordmor på kontroller?

Sist svangerskap gikk jeg til lege på første kontroll og så fortsatte jeg hos jordmor.
Synes det var helt supert, så jeg kommer nok til å gjøre dette igjen!

Skal selv på første kontroll når jeg er i 10.uke!

Har ikke ringt legen ennå jeg..gjør vel det om om et par uker [:)] Får vel første kontroll i uke 11-12

Med førstemann så gikk jeg både hos lege og jordmor.. Sistgang gikk jeg bare hos legen for fikk time hos jordmor SENT pga ferie osv og da droppet jeg det..

jeg er 7,5 uke på vei første skjekk hos gynekologen, men er jo av spesielle grunner.
skal inn til legen når jeg er 9 uker på vei, hvorfor jeg skal tidlig der vet jeg ikke.

jeg skal til legen den 8.sept, da er jeg 8+4[:)]
har jordmortime den 21.sept.

Jeg har time 31.08, og da er jeg 9 uker på vei. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre, gå til lege eller jordmor i ettertid??? Kanskje jordmor? Hmmmm, finner vel ut av det [:)]

er ni uker på torsdag og enda ikke bestilt, hehe.

jeg har bestilt tidlig UL i uke 9 16.sept, så ringer legen etter den tenker jeg. Er usikker på om jeg skal gå til jordmor og lege annenhver gang, tror kapasiteten til jm her i byen er mer enn sprengt. Da synes jeg det blir viktigst at førstegangsfødende får plassen. Men om det er plass og kapasitet, går jeg gjerne til jordmor annenhver gang..

Jeg blir nok mest sannsynelig å dra til jordmor siden jeg liker ikke vikarlegen jeg har[:)]

Jeg skal til legen når jeg er 9+2.... Skal egentlig for å få sykemelding pga noe annet, men tar like gjerne en svskapskontroll itillegg[;)]

Ellers vil jeg mest til jordmor... syns det var mye mer koselig[:)]

Skal til første kontroll rundt uke 8-9. I grunn bare for å få bekreftet svangerskapet/ta blodprøver. Så gjenstår det jo å se om hun finner livmor osv. Veldig spent!!

Kommer til å gå annenhver gang til lege og jordmor tenker jeg. Gjorde det slik sist.

skal til legen 24.august. Egentlig rutinekontroll for å sjekke vanlige ting, men nå blir det vel papirarbeid i tillegg. Så regner jeg med å kanskje gå til legen annen hver mnd også mest til jordmor siden hun er nærmere.

Skal ringe å bestille time mellom uke 10 og 12 [:)]

Skal være til jordmor denne gangen også, her skifter de ut legene så ofte at det er ikke noe vits.
Legen jeg har nå er en dansk mann jeg kun har vært til 2 ganger.

Gleder meg til å komme til jordmoren igjen, hun er en fantastisk person [:)]

Jeg har fått første svangerskapskontroll neste fredag den 27.aug. Da er jeg 9+3. Dette pga at vi skal på ferie til Kreta[:D] og da får jeg ikke dratt før uke 11. Spurte legen min når han tok inn sine til 1.kontroll og han sa rundt ute 8. Gleder meg masse til første kontroll og har veldig lyst å bestille meg ultralyd rundt uke 12 for å se at alt er bra[:D]

Jeg skal til legen 1. september for første kontroll :) Er usikker på om jeg tar resten av kontrollene hos lege eller jordmor, jeg ser det an etterhvert tenker jeg.. Jeg har nettopp flyttet så fastlegen min er 45 min kjøring hjemmefra, men rett i nærheten av jobben min.. Vil tro at jordmor blir i nærheten av der jeg bor så det kommer nok an på formen etterhvert tenker jeg. [:)]

Jeg skal til legen når jeg er 8+2, er usikker på om jeg skal gå til lege eller jordmor ennå får ta tenke på det fremmover til legetimen.

Jeg skal til legen 24 aug. Er 7+4 da og bestilte egentlig time for noe annet, men da jeg sa jeg er gravid insisterte kontordama på at jeg skulle ha første kontroll da. Synes egentlig det er litt tidlig jeg da...

Men skal til revmatologen på kontroll 31. aug og vurderer å bestille ul rundt 10 sept, så da er d kanskje greit å ta den så tidlig:)

Back
Topp