Første svangerskapskontroll i dag *irritert*

Herregud... Hadde lignende, dog litt bedre opplevelse i dag, fastlegen min er ute i ett halvt års permisjon og en ung turnuslege er vikar. Jeg måtte fortelle henne hva hun skulle fylle ut på helsekortet, og hun hadde tydeligvis ikke peiling på graviditet, spurte om jeg hadde kjent spark (11+6) .... Merkelig nok hadde jeg like uflaks med førstemann, da var også fastlegen min i permisjon... Neste time blir hos jordmor heldigvis! :)

Termin 9.jan ❤️

Er ikke helsekort noe man skal ha med på hver kontroll så på fødsel da??

<3 venter en vinterbebi <3

Så kjipt... Visste de ikke at du skulle på svangerskapskontroll så de hadde satt av nok tid? Hos min fastlege setter de av dobbel time til svangerskapskontroll...

GU gjøres ikke vanligvis på svangerskapakontrollene lenger... Gjorde det før, men er slutt på det nå :) gjøres bare etter fødsel eller hvis det er behov for det...

Hmm, så rart! GU skal helst ikke gjøres, så det gjorde jo ikke noe. Men helsekort, blodprøver, urinprøve og slikt skal jo ordnes!

Sent from my iPhone using BV Forum

Igjen så priser jeg meg lykkelig for at jeg slipper å forholde meg til det norske helsevesenet

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg måtta te GU å blodprøver å levere urinprøve.. Irriterende at det er så stor forskjell!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har vært hos legen en gang rundt uke 6. Da henviste han meg til OUL og tok en GU for å sjekke hvor langt jeg var på vei. Helsekortet får jeg neste gang og da er jeg rundt 14-15 uker tipper jeg. Skal også ta blodprøver og urin da. Fikk beskjed om at hos andregangsfødende så tar de alt slikt rundt uke 14-16 og ikke rundt 12 som hos førstegangsfødende. Forrige gang fikk jeg helsekortet i uke 5 grunnet hyperemesis og hadde ikke GU før etter fødsel. Tok også blodprøver rundt uke 11 sist mener jeg å huske.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har vært hos legen en gang rundt uke 6. Da henviste han meg til OUL og tok en GU for å sjekke hvor langt jeg var på vei. Helsekortet får jeg neste gang og da er jeg rundt 14-15 uker tipper jeg. Skal også ta blodprøver og urin da. Fikk beskjed om at hos andregangsfødende så tar de alt slikt rundt uke 14-16 og ikke rundt 12 som hos førstegangsfødende. Forrige gang fikk jeg helsekortet i uke 5 grunnet hyperemesis og hadde ikke GU før etter fødsel. Tok også blodprøver rundt uke 11 sist mener jeg å huske.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Hm folk gjør så forskjellige, jeg skal ta blodprøve uke 16 å er førstegangs:) rart det ikke bare ble tatt når jeg var på første kontroll og fikk helsekort uke 11

<3 venter en vinterbebi <3

Back
Topp