Første svangerskapskontroll, hvor?

MiniM<3

Flørter med forumet
Førstegangsgravid her, og skal bestille time for første svangerskapskontroll, men er usikker på om jeg skal bestille hos fastlege eller jordmor? Hva har dere valgt og hvorfor?

Førstegangsgravid her, og skal bestille time for første svangerskapskontroll, men er usikker på om jeg skal bestille hos fastlege eller jordmor? Hva har dere valgt og hvorfor?
Førstegangsgravid jeg og. Jeg skal til lege 7. januar. Hadde allerede time da for noe annet, så da ble det sånn. Men skal ringe helsestasjonen etter jul, og håper å få time hos jordmor ganske fort.

Har gått til lege for første svangerskapskontroll hver gang :happy: Jeg er veldig trygg på henne, og føler jeg kan være helt åpen om bekymringer og slikt , så det er fint slik.

Førstegangs her og :)
Jeg hadde første kontroll hos fastlegen i uke 7, er veldig trygg og fornøyd med hun. Skal til jordmor i uke 11, jordmor kan vise til noen kurs og oppfølging som ikke fastlege tar del i, slik jeg forstod det.

I kommunen der jeg bor, er det jordmor som følger opp, så jeg kan ikke velge, tror jeg.

Førstegangs her å. Før jeg ble gravid sa min fastlege at jeg skulle ringe henne å sette opp time med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, så det gjorde jeg. Var på første kontroll 7+2 og er strålende fornøyd med det. Nå mener jo jeg også at jeg har verdens beste fastlege. På kontrollen sa hun derimot at det var lurt å ta annenhver gang mellom fastlege og jordmor fordi legen ser mest på det medisinske og jordmor alt det andre og det kan være betryggende å kombinere det slik at man får det beste fra begge verdener.

Jeg har valgt å ta første kontroll hos fastlege alle gangene. Det føltes bare mest naturlig, da jeg alltid har måttet ta blodprøver der uansett.

Jeg skal ta svangerskapskontroll hos jordmor, mest fordi fastlegen min skal slutte å bytte praksis så jeg vil finne en jordmor jeg kan være trygg på og forhåpentligvis gå til de samme jordmødrene i min kommune gjennom hele svangerskapet

Måtte ta den hos FL fordi JM i Lillestrøm ikke tar i mot før uke 15/16 som hadde blitt for sent for henvisning til UL-er

Back
Topp