Første svangerskaps kontroll ikke lytte etter hjerte?

Frk.LilleMor

Betatt av forumet
Da har jeg nettopp vært på første svangerskaps kontroll :) Men han prøvde ikke å lytte etter hjerte, er det normalt? Er jo 12 uker i dag og finner den lett hjemme men syns det var så rart at han ikke prøvde en gang. Han tok jo celleprøve og kjente etter at livmoren lå fremover. Så alt så jo bra ut, men ble bare litt sjokkert at han ikke prøvde å lytte etter hjerte. Forrige legen min gjorde det :/ hmm

Mange som ikke gjør det før uke 14-16 fordi om lege/JM ikke finner hjertelyd kan det føre til redsel og stress for mor... hvertfall dette jeg har fått beskjed om av nåværende og tidligere jordmødre.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
-Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
give me babydust☆drømmer og håper forsiktig om gull nr4 ☆

Signerer Troillmor :)

Aha. Ja men da får jeg bare fortsette å høre hjerte hjemme da :)

Min lege gjorde ikke det, ikke sist gang heller :) men jordmor gjør det på første kontrollen der :)
Legen min tar ikke underlivsundersøkelse på første kontroll heller :p

Fikk ikke høre hjertet jeg heller, ikke kjente hun på magen min heller! Synes det var litt rart, menmen :)

Synes ikke min lege gjorde noe som helst.. Litt skuffa egentlig. Han kunne jo i det minste spørre om jeg røyka eller lignende!? Han fylte bare ut skjema og sendte meg avgårde til blodprøver.

Jeanettetb og LilleRosaSokk... langt er dere på vei? Jeg har vært hos JM 2 ganger... men er først neste gang, hvor jeg kommer til å være nesten 14 uker som hun har tenkt å gjøre no fysisk med meg... som å kjenne på magen, kanskje prøve å lytte osv... var på kontroll idag jeg å, er 9+5, men forrige gang og denne var mest for samtalens skyld.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
-Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
give me babydust☆drømmer og håper forsiktig om gull nr4 ☆

13+1 på første kontroll. Trodde hvertfall at noooe annet enn blodprøver og blodtrykk skulle sjekkes?

Jeg skal på første sv.kontroll på torsdag... Lurer på hva legen kommer til å gjøre, men ser at jeg ikke må ha alfor store forhåpninger... Å jeg som hadde håpet på mye mer:/ :)

10+6 her! :) ikke så langt, men trodde likevel legen skulle sjekke mer enn kun skjemaer og blodprøve. Er jo lenge til neste kontroll antageligvis!

vært der idag, hørte ikke etter hjertelyd men fikk se knøttet på skjermen. <3
noe underliv undersøkelse blir det ikke på meg, blei ikke det sist hell vil ikke :p

Var til jm i dag, er uke 10+2 og hun gjorde ikke annet en bt og tørrprat. Neste kontroll til jm var vist ikke før i februar?! Enda godt jeg får tett oppfølging av sykehuset og lege, ellers tror jeg at jeg har blitt sprø!...

Jeg fikk ikke høre hjertelyd da jeg var hos lege forrige uke, 12 uker på vei, selv om jeg spurte.. ;) Hun sa det kunne være vanskelig å finne så tidlig, og ville bare føre til stress hvis vi hun ikke fant den. Så da får vi ikke se eller høre noe som helst før oul. :(

Back
Topp