Åh, så utrolig trist å lese dette
Jeg opplevde akkurat det samme i min første graviditet. Blødninger av og på i uke 12, men ikke store mengder og ultralyd i uke 13 viste at spiren hadde stoppet mellom uke 8 og 9.
Jeg aborterte spontant samme dag som vi var til ultralyd, men utfra hva jeg leser av erfaringer er det ikke nødvendigvis så store forskjeller på å aborterte spontant og å sette det igang med medikamenter.
Fordelen med medikamenter er at du tar smertestillende samtidig og at du tidlig kan starte å ta dem etter klokka. Det kan gi god lindring. Varmeflaske kan også hjelpe litt.
Jeg hadde ikke effekt av smertestillende fordi jeg tok det alt for sent, lenge etter det hadde begynt å gjøre vondt. Smertene kom takvis akkurat som rier, og de ble vondere om jeg spente kroppen min - så pust rolig og fokuser på å slappe av mest mulig selv om det er vondt. Ser også mange beskrive at det ikke gjør så vondt så det er veldig individuelt.
Jeg blødde ganske mye i de 6 timene jeg hadde takvis smerter, deretter avtagende av og på de neste 14 dagene. Jeg gikk raskt inn i syklus igjen og ble også raskt gravid.
Bare spør om alt du måtte lure på, ligger også mange historier inne på vi som harmistet før uke 12, blant annet også fra noen av de som var med i marsgruppa.
Vet hvor vondt det kjennes nå, alle drømmer og planer for fremtida går i tusen knas i løpet av ett sekund - og det er rett og slett skikkelig vondt. Stor klem