Første svangerskap - første spontanabort

Førstegangstrønder

Flørter med forumet
Februarlykke 2022❄️
Hei, da har jeg endelig fått svar på hvorfor jeg har blødd så mye. Dro til jordmor og fortalte at jeg har blødd i 2 uker nå, fikk henvisning til gynekologisk undersøkelse. Skulle vært 11+6 idag, men fosteret døde i uke 7:( har fått med meg tabletter for å gjennomføre aborten hjemme og gruer meg kjempe mye til å begynne i morgen tidlig. Aldri vært gravid før, og helt jævlig beskjed å få. Håper alle deres spirer er friske og at alt går veien for dere❤️ Har vært fantastisk å være med dere her inne!

Hvis noen andre har gått gjennom denne behandlingen før og har lyst å dele, gjerne ta kontakt.

Så uendelig trist å høre, Førstegangstrønder :( Håper aborten går så greit som den kan gjøre og at kroppen kommer seg igjen raskt ❤ Så neste spire kan bli en terminspire ❤ Stor klem herifra!

Kjære deg, så leit å lese Får vondt av deg! Håper du slipper unna sterke smerter, og at det aborten går raskt.. <3

Sender deg en styrkeklem :Heartred grusom beskjed og få! Masse lykke til videre:Heartred

Føler sånn med deg Førstegangstrønder! Samme skjedde meg forrige graviditet. Første graviditet og første MA oppdaget i uke 12, fosteret ble 5 uker gammelt.

Sender deg en god klem:Heartbigred Jeg vet hvor knust du er nå:Heartred

Kjære du, så ufattelig trist! :Heartred Håper du får oppfølging og noen og prate med om du trenger det. Jordmor er fin også i den situasjonen. Stor klem til deg! :Heartred

Tusen takk for gode ord, alle sammen!❤️ Har og har hatt så god nytte av dette forumet og dere andre i samme situasjon, håper jeg kommer tilbake i et forum igjen❤️

Hei, da har jeg endelig fått svar på hvorfor jeg har blødd så mye. Dro til jordmor og fortalte at jeg har blødd i 2 uker nå, fikk henvisning til gynekologisk undersøkelse. Skulle vært 11+6 idag, men fosteret døde i uke 7:( har fått med meg tabletter for å gjennomføre aborten hjemme og gruer meg kjempe mye til å begynne i morgen tidlig. Aldri vært gravid før, og helt jævlig beskjed å få. Håper alle deres spirer er friske og at alt går veien for dere❤️ Har vært fantastisk å være med dere her inne!

Hvis noen andre har gått gjennom denne behandlingen før og har lyst å dele, gjerne ta kontakt.

Åh, så utrolig trist å lese dette :( :(
Jeg opplevde akkurat det samme i min første graviditet. Blødninger av og på i uke 12, men ikke store mengder og ultralyd i uke 13 viste at spiren hadde stoppet mellom uke 8 og 9.
Jeg aborterte spontant samme dag som vi var til ultralyd, men utfra hva jeg leser av erfaringer er det ikke nødvendigvis så store forskjeller på å aborterte spontant og å sette det igang med medikamenter.
Fordelen med medikamenter er at du tar smertestillende samtidig og at du tidlig kan starte å ta dem etter klokka. Det kan gi god lindring. Varmeflaske kan også hjelpe litt.
Jeg hadde ikke effekt av smertestillende fordi jeg tok det alt for sent, lenge etter det hadde begynt å gjøre vondt. Smertene kom takvis akkurat som rier, og de ble vondere om jeg spente kroppen min - så pust rolig og fokuser på å slappe av mest mulig selv om det er vondt. Ser også mange beskrive at det ikke gjør så vondt så det er veldig individuelt.
Jeg blødde ganske mye i de 6 timene jeg hadde takvis smerter, deretter avtagende av og på de neste 14 dagene. Jeg gikk raskt inn i syklus igjen og ble også raskt gravid.
Bare spør om alt du måtte lure på, ligger også mange historier inne på vi som harmistet før uke 12, blant annet også fra noen av de som var med i marsgruppa.

Vet hvor vondt det kjennes nå, alle drømmer og planer for fremtida går i tusen knas i løpet av ett sekund - og det er rett og slett skikkelig vondt. Stor klem ❤️

Åh, så utrolig trist å lese dette :( :(
Jeg opplevde akkurat det samme i min første graviditet. Blødninger av og på i uke 12, men ikke store mengder og ultralyd i uke 13 viste at spiren hadde stoppet mellom uke 8 og 9.
Jeg aborterte spontant samme dag som vi var til ultralyd, men utfra hva jeg leser av erfaringer er det ikke nødvendigvis så store forskjeller på å aborterte spontant og å sette det igang med medikamenter.
Fordelen med medikamenter er at du tar smertestillende samtidig og at du tidlig kan starte å ta dem etter klokka. Det kan gi god lindring. Varmeflaske kan også hjelpe litt.
Jeg hadde ikke effekt av smertestillende fordi jeg tok det alt for sent, lenge etter det hadde begynt å gjøre vondt. Smertene kom takvis akkurat som rier, og de ble vondere om jeg spente kroppen min - så pust rolig og fokuser på å slappe av mest mulig selv om det er vondt. Ser også mange beskrive at det ikke gjør så vondt så det er veldig individuelt.
Jeg blødde ganske mye i de 6 timene jeg hadde takvis smerter, deretter avtagende av og på de neste 14 dagene. Jeg gikk raskt inn i syklus igjen og ble også raskt gravid.
Bare spør om alt du måtte lure på, ligger også mange historier inne på vi som harmistet før uke 12, blant annet også fra noen av de som var med i marsgruppa.

Vet hvor vondt det kjennes nå, alle drømmer og planer for fremtida går i tusen knas i løpet av ett sekund - og det er rett og slett skikkelig vondt. Stor klem ❤️
Takk for gode ord, det gjør godt (og vondt) å ikke føle seg alene❤️

Jeg har samme opplevelse som Veivalsa av første SA som startet av seg selv. Tok ikke smertestillende før det var alt for sent, og det var veldig vondt. Sikkert også litt med psyken, håpet til det siste at det skulle gå bra.
Hadde MA med piller for to år siden. Helt annen opplevelse, ikke vondt og det blødde over en mye kortere periode. Dog en del mer mens det sto på som verst, så jeg satt mest på do i et par timer. Tok pillene kl 9 om morgenen, og det meste var over i 19-20 tiden. Det tok 3-4 timer flr det startet. Tok paracet og ibux fra start og fylte på utover dagen.
Håper det går greit med pillene for deg også. Utrolig kjipt å måtte gå gjennom dette! Klem ❤️

Så vondt å lese :(
Mistet første gangen jeg også, mye tidligere da. Tror det desverre er veldig vanlig å miste første gangen, fikk høre det jeg i hvertfall, jeg var veldig redd for at det skulle skje neste gang igjen, men da gikk alt fint for seg.
Vet ikke om disse ordene hjelper deg, men vil så gjerne at du skal vite at neste gang går det mest sannsynlig bra :Heartred
Håper terminspira sitter raskt når du er klar :Heartred
Sender en stor klem :Heartred

Jeg fikk samme beskjed på tul i går. Fosteret sluttet å utvikle seg i uke 9, så jeg skal innlegges på sykehus nå på mandag for å gjennomføre medisinsk abort der. Føler med deg. Håper vi ses igjen i en ny termingruppe❤️

Hei <3
I mars fant vi ut i uke 12 at fosteret døde i uke 6. Dro på UL samme dag som jeg spottet litt, ellers ingen tidligere tegn. Hadde medisinsk abort hjemme, og det gikk veldig bra. Skjønner at du gruer deg, men jeg tror du vil føle deg mye bedre når det hele er over. Ønsker deg lykke til!

Så ufattelig trist og tøff beskjed å få:( Håper du har god støtte rundt deg og at det går fint med aborten:Heartred klemmer:Heartred

Back
Topp