Første sv.kontroll hos legen unnagjort :)

Da var første svangerskapskontroll hos legen unnagjort :-D urinprøve, blodprøver, blodtrykk, hjerte mitt, mageregionen og livmora, alt i sjønneste orden. Så artig hun var som tok blodprøver "så skal vi sjekke HCG din for sikkerhets skyld" haha..altså om jeg er gravid eller ikke..erre mulig :-D
Fikk også høre hjertelyden på nurket, deeilig ♡♡
Neste fredag er det time hos jordmor og det gledes :)
Lurer på om legen kommer til å ta GU neste gang kanskje? Har alle hatt det?? :)

Jeg hadde GU første gangen iaf...så spurte jeg i resepsjonen om legen kommer til å foreta en nå, og det svarte hun ja på, men det gjorde han ikke...I tillegg til å sjekke om alt ser normalt ut, så tar de noen prøver også..
Vet ikke om ma MÅ akkurat...:)

Jeg ville ikke sist jeg var hos legen. Dette var på slutten av dagen og jeg hadde hvert på jobb.. så han skulle ta det neste gang.. æsj jeg hater gu, men greit når det er over hehe

Jeg gjorde det i sommer da jeg var gravid, men har ikke gjort det nå. Legen min er en av de som ikke ønsker å rote for mye oppi der når jeg er gravid, og siden alt så bra ut på ul osv før jeg var til første kontroll så ville hun ikke.
I forhold til prøver osv, vil hun da heller vente til etter jeg har født :) helt greit for meg :D

Mikrogram: har du ikke blitt sjekket i forhold til livmorhalskreft osv heller? Jeg blir sjekket for det vært tredje år. Men det er vel fra man er 25 år. Vet ikke hvor gammel du er jeg? :)
Hadde aldri hatt gu før jeg fylte 25 :)

Jeg gjorde det i sommer da jeg var gravid, men har ikke gjort det nå. Legen min er en av de som ikke ønsker å rote for mye oppi der når jeg er gravid, og siden alt så bra ut på ul osv før jeg var til første kontroll så ville hun ikke.
I forhold til prøver osv, vil hun da heller vente til etter jeg har født :) helt greit for meg :D

Mikrogram: har du ikke blitt sjekket i forhold til livmorhalskreft osv heller? Jeg blir sjekket for det vært tredje år. Men det er vel fra man er 25 år. Vet ikke hvor gammel du er jeg? :)
Hadde aldri hatt gu før jeg fylte 25 :)

Jeg ble 25 i høst, og rakk det liksom ikke før jeg plutselig var gravid :)

Pleier man å ta en gu i starten av svangerskapet? Det har jeg aldri gjort, og det har det aldri vært snakk om heller

Pleier man å ta en gu i starten av svangerskapet? Det har jeg aldri gjort, og det har det aldri vært snakk om heller

Legen min gjorde det første gang for å sjekke etter hvor stor livmora var og at jeg faktisk var gravid. Denne gangen spurte hun meg først og, men konkluderte med at det var unødvendig fordi jeg hadde vært på ul :)
Kommer sikkert helt an på legen.
Også er det vel også for å sjekke etter celleforandinger osv, men dette hadde jeg for 1,5 år siden så hun ville heller vente til etter graviditeten :)

Legen ville ta celleprøve av meg da jeg var på kontroll tidligere i uka, men jeg ville ikke.. Husker ennå første gang jeg var gravid og hun prøvde å ta uten hell. Ikke en spesiell god opplevelse!! Så jeg tror nok jeg vil vente til 6 ukers kontrollen med å ta prøven.

Back
Topp