Første spark

Første bevegelsen kjente jeg allerede i uke 11 men da kjente jeg bare et sprell. Kjente ingenting før i uke 14 igjen, og selv da var det ikke regelmessig og var mer som bevegelse enn spark. Men denne uka (fra jeg var ca 17+3) har jeg kjent spark og bevegelser daglig og han er mest aktiv på kvelden :) <3

Var 16+1 første gang jeg kjente noe, lå på ryggen og pratet med en veninne og plutselig var det der :) er førstegangs, og 17+6 i dag :) har kjent det hver dag siden :D

Uke 15 kjente jeg det jeg tror var tassen. Det føltes litt som når man holdt en sommerfugl i hånden, litt kiling. Denne uken (16+5) kjente jeg noe som minnet mer på en liten spark :)

De siste par dagene har jeg ikke vært i tvil, nå kjenner jeg definitivt bevegelsene til mini i magen :D Er 18+5 i dag. Ligger nå på sofaen og er fascinert av de små dultene.

Forrige lørdag var jeg uke 17+0, og på kvelden skulle samboeren kjenne på magen min bare på gøy og da kom det et lite spark <3 gøy at det var noe begge to kjente for første gang samtidig! Første gang jeg kjente liv var jeg 16+5.

Venter enda på et skikkelig spark! Har kjent denne "brusingen/boblingen" og litt "fiskesprell/sommerfugl" men ikke et ordentlig spark enda! Han var ganske aktiv inni i magen på tul i dag så kommer vel snart. Men jeg har foranliggende morkake (?!) så tar nok litt lengre tid i følge jordmor.

Fikk også vite av hun som tok TUL at med morkake foran så vil det ta lengre tid før man kjenner spark, fordi morkaken fungerer som en støtdemper. Min lå bak, så sikkert derfor jeg har begynt å kjenne det skikkelig. Har kjent liv i et par uker allerede, men ikke hver dag og ikke så tydelig som nå. Tidligere var det litt mer sånn "åh, det må vel ha vært babyen...eller kanskje det bare var tarm" :P
Innimellom kan jeg kjenne dultene med fingrene/hånda også, men mest fordi jeg også kjenner det innvendig samtidig. Mannen min klarer ikke å kjenne det enda.

Venter enda på et skikkelig spark! Har kjent denne "brusingen/boblingen" og litt "fiskesprell/sommerfugl" men ikke et ordentlig spark enda! Han var ganske aktiv inni i magen på tul i dag så kommer vel snart. Men jeg har foranliggende morkake (?!) så tar nok litt lengre tid i følge jordmor.
Samme her. Tenker sparkene kommer tidsnok så det går helt fint å vente. Jordmor sa han har sterke føtter så jeg er litt spent på hvordan det blir!

Helt tydelig spark, til og med uten på, 16+4 :D

Jeg vet ikke hvor morkaken ligger ennå, men jeg kjenner lite eller ingenting... med de andre 2 så kjente jeg tydelige bevegelser fra uke 15 og utenpå fra uke 18. Men ikke nå...

Kjenner at det bekymrer meg litt, men JM hørte hjerteslagene (etter mye leting) i går på kontrollen, så jeg får roe meg med det frem til UL på torsdag... Kanskje morkaka ligger foran denne gangen, JM mente det...

Ingen tydelig spark her enda, er 15+0 i dag, men kjenner dult og "stryking" stort sett når jeg legger meg :) xsmile2

Samme her. Tenker sparkene kommer tidsnok så det går helt fint å vente. Jordmor sa han har sterke føtter så jeg er litt spent på hvordan det blir!

Oi, hehe ja kanskje det blir skikkelig kraftspark fra den lille ;) Det blir spennende å kjenne første spark hvertfall, og gleder meg mest til at barnefar klarer å kjenne noe. Da kan vi liksom dele graviditeten litt mer føler jeg :p

18+4 førstegangsgravid her, og kjenner lite....eller jeg vet liksom ikke helt.
Synes jeg kjenner noen slags dytt noen ganger, men ikke noe av denne fisken eller strykingen som mange nevner:rolleyes:

Oi, hehe ja kanskje det blir skikkelig kraftspark fra den lille ;) Det blir spennende å kjenne første spark hvertfall, og gleder meg mest til at barnefar klarer å kjenne noe. Da kan vi liksom dele graviditeten litt mer føler jeg :p
Veldig! Enig! Tror han gleder seg veldig til det :)

Uke 15 :) Kjenner spark på utsiden av magen, dette skjedde i slutten av uke 18 :) Veldig spennende,, kjenner spark mens jeg sitter og skriver nå faktisk :D

Tror jeg har kjent noe siden rundt uke 14, men ikke spark. Jeg kjenner fortsatt ikke spark (er 16+6), håper det kommer snart !

Tror jeg har kjent noe siden rundt uke 14, men ikke spark. Jeg kjenner fortsatt ikke spark (er 16+6), håper det kommer snart !
Jeg begynte å kjenne noe ala prikkig eller kiling i slutten av uke 13. Er i uke 15 på mandag, og har kjent denne kilingen en stund. Har vært litt usikker på hva det er, men antar det er babyen siden jeg ikke har kjent noe liknende før - og at det kun er i området babyen ligger :)

Back
Topp