Første smaksprøve :)

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Idag fikk gutten min smake grøt for første gang. :D Helt ok i begynnelsen, smattet med det med fingrene i munnen, men etterhvert lagde han grimaser og dyttet det ut med tunga. :P

Har kokt og most gulrot ikveld som jeg tenkte han skulle få imorgen.

Spennende! Tenkte å begynne fra 4 mnd, men han har allerede smakt vannmelon, og det var populært ;-)

Spennende! Tenkte å begynne fra 4 mnd, men han har allerede smakt vannmelon, og det var populært ;-)

Han ble 4 måneder igår, så tenkte jeg kunne begynne. Har ventet lenge nå. :P Han fikk smake litt agurk for ca to uker siden. Den er lite smak i, så det var visst godt. ;)

Idag fikk gutten min smake grøt for første gang. :D Helt ok i begynnelsen, smattet med det med fingrene i munnen, men etterhvert lagde han grimaser og dyttet det ut med tunga. :P

Har kokt og most gulrot ikveld som jeg tenkte han skulle få imorgen.
Ga lillemor grøt... 2 tskjeer med litt sviskemos oppi i to dager. I natt kom bæsjebleien etter to dager uten! :o hun sleit tydeligvis kjempe masse! Siden vi da var våkne 1,5 timer midt på natta som ikke har skjedd siden hu var 3-4 uker gammel! :p vet ikke jeg... Fikk lyst å vente litt lenger jeg... For jeg orker ikke holde på sånn om natta kjenner jeg.

Min lille fikk også sin første smaksprøve med grøt i går og det falt virkelig i smak. Han har de siste ukene stirret meg i senk når jeg har spist og når han har fått skjeen med d-vitamin dråper har han smattet det ivrig i seg.

Mini har også fått smake litt grøt. Begynte vel på søndag. Da var det greit, mandag ville hun ikke ha i det hele tatt og i går spiste hun en teskje, men gulpet opp igjen alt. :p

Tenker dere å øke eller fortsetter dere med bare noen smaksprøver? Og kan hun smake flere ting med en gang? Altså, hvis jeg bare dypper fingeren i noe og lar hun smake på det? Haha, uff, synes dette er vanskelig jeg. :p

Herlighet, inatt har guttungen hatt tre bæsjebleier! Eller, den tredje var kanskje en fortsettelse fordi jeg muligens var for kjapp med å bytte...
På grunn av grøten?? Han fikk to t-skjeer og det meste kom jo ut igjen...

kan man gi baby på atraks 3mnd (mandag) sviskesaft?
han er så utrolig plager med å ikke få ut noe å fisene lukter død!.. men tenker at det kanskje er litt tidlig ifht tarmene? har prøvd termometer og maltekstrakt (?).. sykling og presse føttene oppåver uten virkning..

han er så utrolig plager med å ikke få ut noe å fisene lukter død!.. men tenker at det kanskje er litt tidlig ifht tarmene? har prøvd termometer og maltekstrakt (?).. sykling og presse føttene oppåver uten virkning..
Var hos barnelege på sykehuset og hun sa at hvis ikke malt hjalp var svisker neste steg. min var nok på alder med din når han begynte med sviskepure :) han elsker det, såvidt fått smake grøt og hylte når maten kom for tregt ;)

Var hos barnelege på sykehuset og hun sa at hvis ikke malt hjalp var svisker neste steg. min var nok på alder med din når han begynte med sviskepure :) han elsker det, såvidt fått smake grøt og hylte når maten kom for tregt ;)

hvor mye ga du, og hvor lang tid tok det før noe kom?

Vi ga også sviske til mini etter anbefaling fra lege. Ga henne en teskje eller to og da kom det i løpet av en halvtime ca.

Stakkars lille. Hvor mye har du gitt han? Og hvor lenge siden?

ga han ca 2barneskjeer kanskje litt mindre for 3t siden :/
får ikke sovet verken natt elr dag pga magevondten ; (

han får vel pg merke kun mm.. (og medisin mot trøske) så vet han kan gå opp til 2uker uten avføring men han er ikke seg selv, sliter veldig og fisene hans lukter virkelig død..

ga han ca 2barneskjeer kanskje litt mindre for 3t siden :/
får ikke sovet verken natt elr dag pga magevondten ; (

han får vel pg merke kun mm.. (og medisin mot trøske) så vet han kan gå opp til 2uker uten avføring men han er ikke seg selv, sliter veldig og fisene hans lukter virkelig død..
Jeg ga min to t skjeer m sviskemos i går og hu bæsja ikke før i dag. Kan ta litt tid... ;) det løsnet da jeg satt hu i bilsete.

kommer ingenting her.. og han sliter skikkelig stakkars :/
Det er klart at om synes du han sliter VELDIG så er det mulig å gi microlax, kun gi en 1/4 del å se om det kommer noe, står 1/2 til baby på pakningen. Man skal helst ikke gjøre det men jeg tenker det er bedre at d brukes enn at det er store smerter. Microlax er vel den mildeste typen og min gutt fikk ingen men eller smerter av det(litt luft bare). Vi måtte gi det 2 ganger ved mye plager. Ellers får han ca 1/2 eggeglass med svisker med og 5 melkesyredråper i mme pr dag. Fungerer fint :-)

Det er klart at om synes du han sliter VELDIG så er det mulig å gi microlax, kun gi en 1/4 del å se om det kommer noe, står 1/2 til baby på pakningen. Man skal helst ikke gjøre det men jeg tenker det er bedre at d brukes enn at det er store smerter. Microlax er vel den mildeste typen og min gutt fikk ingen men eller smerter av det(litt luft bare). Vi måtte gi det 2 ganger ved mye plager. Ellers får han ca 1/2 eggeglass med svisker med og 5 melkesyredråper i mme pr dag. Fungerer fint :-)

takk for tips :)
men nå kom hele ladningen! fra kne til nakke :') er en fornøyd gutt her nå!

Back
Topp