Første skoledag!

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
Første skoledag nærmer seg for eldstemann og svigers mener de vil være med (?!?!) Jeg syns det er helt på trynet. Det er bare vi foreldre som skal følge barna til skolen... Hva syns dere??
 
Hadde ikke vært aktuelt! Det er foreldrenes jobb :) Viss alle skal ha foreldre og besteforeldre med, blir det rimelig fullt i klasserommet...
 
At de er med når d er utendørs er vel ok? Men inn er d for liten plass, pluss at d er for foreldrene.
 
De hadde aldri fått lov av meg :p vår dag som vi skal oppleve sammen :) de kan heller komme på middag og feire dagen etterpå :) nå skal det sies at jeg ikke er storfan av svigers, men hadde heller ikke hatt med mine foreldre :)
 
Her fikk ikke besteforeldre og søsken være med inn etter at oppropet på trappa var ferdig.
 
Hos oss kunne de være med, hadde de bodd i nærheten hadde de fått lov
 
At de er med når d er utendørs er vel ok? Men inn er d for liten plass, pluss at d er for foreldrene.
Nei, er det jeg ikke syns er ok. Føler det er vår dag, ikke besteforeldre..
 
For meg er det unaturlig, men vet at bonusgutten hadde med begge sine bestemødre da han startet i fjor. I år er det snuppas tur, og jeg har ikke invitert noen av besteforeldrene. Er opp til dere som foreldre, tenker jeg.
 
Jeg ser ikke helt problemet. De kan ikke være med inn, men det er vel bare hyggelig om de vil bli med i skolegården? Mine foreldre er en stor del av barnas liv, ganske sikker på at mine barn hadde syns det var koselig om de var med:)
De var på jobb når mine begynte på skolen så de var ikke med, men hvis de hadde lyst hadde de fått være med:)
 
Men kan de ikke være med ute først? Kanskje det er det de mener. Eller tror de alle er med inn?
 
Her har svigerfar lyst til å være med, og for oss er ikke det noe problem.
Vet ikke om han får det til enda, siden det er et par timers kjøring, men kan han er det bare hyggelig.
Eldste vår er første barnebarn og sånn, så tenker det er litt stas ;-)
 
Aldri hørt om at noen andre enn foreldre er med på første skoledag. Tror heller ikke skolen ønsker å ha med så mange fler enn foreldrene inn i klasserommet den dagen heller. Blir litt mye, kanskje?
 
Jeg er lærer, de må gjerne ha med besteforeldre i skolegården...men inn i klasserommet hadde jeg villet.

Vi har barnehagestarter neste uke, der er det kun én av oss foreldre som får bli med barnet i tilvenningsfasen, vi tar hver våre dager. Dette begrunnet de med at det blir alt for mange voksne for barna å forholde seg til, når ellers situasjonen er ny. Vet det er forskjell på bhg og skole, men det er nok mange nervøse og usikre 5 og 6 åringer på en "første skoledag" også...så om alle skal ta med besteforeldre så kan det bli kaos rundt omkring om 2 uker....heheh

Lykke til med skolestarter
 
Takk for alle innspill:) de tror de skal få være med inn. Men da sier jeg bare nei... ;)
 
Så koselig at de ønsker å delta så mye i livet til barnebarnet dems.
Jeg hadde sagt med glede ja om noen hadde spurt :)
 
Her begynte eldste på ny skule i 3. klasse, samtidig som lillesøstera begynte i 1. Eg var aleine med dei då, og begge trengte følge første dag, så då fekk besten følge yngste (ho fekk velge om eg eller besten skulle vere med ho). Men vi hadde jo ikkje gjort det sånn om vi hadde vore to tilgjengelige foreldre... Trur ikkje det hadde vore plass til så mange fleire enn elevane og ein forelder kvar i klasserommet uansett.

Viss alle besteforeldra her hadde hatt voldsomt lyst til å følge kunne eg gjerne sagt dei fekk bli med ute på skuleplassen, men at dei måtte gå heim når elevane skal inn.

Vi har heller hatt middagsbesøk etterpå, og gjort litt ekstra stas på skulestartaren då.
 
det er jo bare fint og kosleig at de vil være med, være del av barnebarnetsdag.. men inn i klasserommet er det bare foreldre som får være med.. greit å snakke med dem om det før dere drar
 
Back
Topp